Beantwoord

Hoe pakken we dit aan ?

  • 27 May 2019
  • 3 reacties
  • 227 Bekeken

Geachte Moderator cq lezer,

Ik ben in het bezit van een Beam een Sub en twee keer de Play One (1 gen) gebruik ik als achter boxen
Deze vormen te samen mijn Surround installatie.
De Beam is bedraad aangesloten. De Sub en de twee de One (1 gen) draadloos.

Nu heb ik twee Play 5 gen 2 aangeschaft (5 juni zijn ze er)
Deze wil ik weghangen als stereo set.

Mijn vraag is de volgende,
Kan ik ze alle twee het beste bedraad aansluiten, of alleen de linker die dan de rechter zou moeten aansturen, of is het juist andersom ?

Alles komt te hangen in een kamer,onder de tv de Beam, boven de tv de Play 5 2 (gen) Links en Rechts op goede hoogte.
De Sub staat onder de tv op de grond.

Hoe kan ik deze opstellingen het beste benoemen, en hoe kan ik het beste de Sub de ene keer koppelen met de stereo en de andere keer bij tv kijken.

Hopelijk heb ik het een en ander goed beschreven ?
Ik kijk uit naar jullie reacties, hou het simpel want op het gebied van dit soort zaken ben ik niet echt thuis.

Vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Tim S 28 May 2019, 10:34

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dan mag je me vorige melding over gebruik met TV negeren, zoals ik schreef: Groeperen van kamers is voor muziek.
Ook kunnen de Play:5's prima muziek laten horen zonder de Beam eraan te groeperen.
Wens je alvast veel luister plezier.

Wil hier nog aan toevoegen, dat je in dat optiek beide Play:5's draadloos kan plaatsen.
Als je voor meer zekerheid wil gaan, kan je de linker, of beide bekabelen.
Hoi Tim s

Zoals geschreven:

Nu heb ik twee Play 5 gen 2 aangeschaft (5 juni zijn ze er)
Deze wil ik weghangen als stereo set.

Dus die hoeven geen van beide iets met de tv
Reputatie 7
Badge +2
De extra Play:5 speakers zijn er eigenlijk niet om TV geluid ten gehore te brengen, alleen de Beam met Surrounds en Sub zijn er voor het TV geluid.
Groeperen van kamers, dus Beam Woonkamer, + Play:5 Woonkamer2, is eigenlijk alleen voor muziek, niet voor TV geluid.
In onze Community Post hebben we dit ook beschreven staan, waarin je onderin het kopje "Groeperen" kan uitklappen voor meer informatie.
Als groeperen van TV geluid echt een must is, dan zouden we adviseren naast dat de Beam al bekabeld is, de Play:5's beide ook te bekabelen, niet alleen de linker.
Als dit goed werkt dan wens ik je hier uiteraard veel plezier van, toch kan ik helaas geen 100% garantie geven dat dit altijd 100% probleemloos zou werken.