Hoe maak ik connectie tussen Connect en de Beam Gen 2?

  • 29 January 2022
  • 7 reacties
  • 312 Bekeken

Hallo,

 

ik heb een beam , 2x one en de sub. Allemaal laatste generatie.

daarnaast heb ik een connect waar ik mijn platendraaier wil op aansluiten samen met een voor versterker.

ik heb begrepen dat ik dan de apps naast elkaar moet gebruiken?

beide staan nu op iPad, alles zou moeten juist geïnstalleerd zijn, maar ik heb geen geluid?

Info?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Even vanaf het begin. Sonos is rond 2005 begonnen met een aantal apparaten naar de stand van de techniek van dat moment, met op dat moment voldoende geheugen. In de loop der jaren bleek steeds meer ruimte voor het besturingssysteem nodig op de apparaten; de oudste apparaten hadden te weinig geheugen voor de nieuwste eisen.

Sonos heeft toen de oude apparaten de oude (“S1”) software en app laten houden en heeft beloofd daar nog veiligheidsupdates voor te doen. Nieuwere apparaten konden ook op de nieuwe software (S2, met de bruine Sonos app). Hele nieuwe apparaten kunnen alleen op S2. Je kunt apparaten met S1 en apparaten met S2 bedienen met de verschillende apps, maar bijvoorbeeld niet groeperen.

De Beam (Gen 2), nieuwe One SL’s en de Sub (Gen 3) - de nieuwste generatie die jij zegt te hebben, kunnen alleen op S2 software. De Connect heeft twee generaties, waarvan alleen de laatste op S2 software kan.

Als jij dus een Connect (Gen1) hebt (immers alleen S1), kun je die geen geluid laten geven op je S2 speakers. Zou dat bij jou het probleem kunnen zijn?

Zie ook: https://support.sonos.com/s/article/4786?language=nl_NL

 

Ja, dat zal het wel zijn, wat is de goedkoopste manier om dan mijn platenspeler te Connecteren? 

Reputatie 7

Je kunt checken of je Connect een Gen 1 is door in je profiel op de Sonos site te kijken. Krijg je met die Connect 30% korting dan is het een Gen 1. Is het toch een Gen 2, dan kun je hem upgraden naar S2.

Is het echt een Gen 1 dan heb je er, zoals gebleken is, niets aan. Overstappen op een Port of een Connect Gen 2 (via Marktplaats of zo) is dan het goedkoopst - de Connect geeft je recht op korting (als niet iemand anders daar al gebruik van heeft gemaakt met die Connect).

Een Five aanschaffen is wat duurder, maar dan heb je gelijk ook een speaker.

Ok, duidelijk, het is gen 1, ik stuur hem terug, bedankt voor de info

 

Beste,

lang over nagedacht, ik ga voor de five oplossing.

idd een extra speaker kan nooit geen kwaad. Dus ik kan dan direct mijn platenspeler aansluiten op de five? Platen speler is nu aangesloten met zo een rode en witte kabel op een voorversterker. Ik ga ervan uit dat ik dan de voorversterker moet aansluiten op de five?

dit kan dan ook met de rood en witte kabel?

bedankt voor de info!

dries,

Nog een bijkomende vraag, in combinatie met de 2 ones,beam en sub. Wat is beste opstelling?

Reputatie 7

Met de Five bedoel je? Dan vormen je surroundset en de Five twee verschillende “kamers” in de Sonos app. Je kunt de Five groeperen met de surroundset of alleen af laten spelen. Je kunt de Five ook alleen muziek naar de surroundset laten ssturen en hem zelf stil laten zijn.

Als de Five in dezelfde fysieke ruimte staat is een Port misschien net zo goed (en iets goedkoper). Aan de andere kant: als je goed geluid van je platenspeler wilt is de surroundset misschien net iets minder geschikt als een Five - dat lijkt gewoon een echt goede speaker te zijn (ik heb er zelf geen).