Beantwoord

Help: Ik krijg 5.1 niet werkend. Krijg alleen stereo geluid

  • 5 September 2018
  • 3 reacties
  • 2491 Bekeken

Ik heb een Sonos Beam met een sub en 2 play one’s als achterspeaker aangesloten.

Ik heb zowel een chromecast als een Apple tv op mijn Sony Bravia KDL 46w4000 aangesloten.
De Beam heb ik op de optische uit van de Sony aangesloten omdat de Sony geen HDMI ARC heeft.

Het lukt mij echter niet om 5.1 geluid te verkrijgen. Als ik NetFlix afspeel op mijn Apple tv of via mijn ipad naar de chromecast stream dan krijg ik alleen Stereo geluid.
De instellingen op mijn televisie bij Optische uitgang heb ik op zowel auto als PCM gezet en dat maakt niet uit.

In de Netflix app kan ik alleen als geluidsspoor stereo kiezen... Terwijl ik zeker weet dat de desbetreffende films en serie wel 5.1 hebben.
In de Sonos app krijg ik onderstaande info (zie plaatje).

Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Tim S 12 October 2018, 11:43

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De HDMI naar Optische convertor kan prima 5.1 Dolby doorzetten, het ligt volledig aan de bron voor de Beam of deze Dolby 5.1 doorzet en of Sonos dit dus laat horen of niet.
Badge +1
Ik vermoed dat je gebruik maakt van die optische adapter van je Sonos Beam, niet? In dat geval heb je enkel de mogelijkheid voor stereo-geluid (PCM en Dolby Digital 2.0). Je gaat jammer genoeg op deze manier geen 5.1 geluid kunnen realiseren. Daarvoor moet de Sonos Beam toch via HDMI ARC worden aangesloten.

When Sonos Beam is connected to HDMI-ARC on your TV, the TV and Sonos Beam automatically pick the best format that both systems can support. If you are using the Optical Audio Adapter, Sonos Beam will support PCM stereo and Dolby Digital.
Reputatie 5
Badge +3
Hi JC, je zult de TV op auto moeten zetten, PCM is stereo. Verder weet ik niet wat de limitaties zijn van je chromecast stream maar als je enkel de optie krijgt voor stereo zul je een andere oplossing moeten zoeken.