Beantwoord

HDMI ingang op de Beam

  • 9 November 2018
  • 2 reacties
  • 553 Bekeken

Toen de beam uitkwam dacht ik dit is mooi voor in de slaapkamer om op de beamer aan te sluiten. De beamer heeft een HDMI uit (Een doorlus van wat er binnen komt) en die heb ik nu met een verloopje naar aux aangesloten op een andere speaker. Nu hoop ik dat ik deze HDMI uit direct in de Beam kan pluggen maar lees dat het ARC moet zijn... Kan iemand hier duidelijkheid ingeven of dit gewoon werkt? 🙂

Alvast bedankt!!
icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 11 November 2018, 08:52

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Bedankt Eddie! En idd 100
Retour dus ik ga hem gewoon bestellen!
Reputatie 6
Badge +3
Bij een televisie moet het inderdaad een HDMI met ARC zijn, dit zorgt er voor dat het geluid van de televisie naar de Sonos Beam toe kan. Normaliter is een HDMI aansluiting bij een televisie bedoeld als ingang voor beeld, alleen een HDMI met ARC kan ook geluid terugsturen, Audio Return Channel. Nu zeg je dat de HDMI van je beamer een uitgang is om beeld en geluid door te lussen. Dat zou in jouw geval dus gewoon moeten werken met een directe aansluiting van de beamer naar de beam. Als je de Beam direct bij Sonos besteld, heb je het 100 dagen retourbeleid, dus loop je geen enkel risico voor het geval het toch niet lukt.