Vraag

groeps volume aanpassen met tv afstandsbediening.

  • 15 March 2017
  • 2 reacties
  • 968 Bekeken

Reputatie 1
hallo allen,

Ik heb thuis een playbar aangesloten op de tv. Tevens heb ik ook Dynaudio speakers aangesloten op een connect.
Nu vind ik het fijn om die dynaudio speakers in de groep van de playbar toe te voegen voor extra geluidsgenot.

Zodra ik het volume wil aanpassen met de tv afstandsbediening, dan veranderd het geluid alleen van de playbar, en niet de connect die op de groep gekoppeld zit. dan moet ik apart mijn telefoon pakken om dat volume ook aan te passen.

Ik snap dat Sonos dit apart wil houden voor de mensen die dit niet wenselijk vinden, maar zou er een mogelijkheid bestaan dat er in de app een switch komt, waar de mogelijkheid is om het groepsvolume te koppelen van de playbar en connect via de tv afstandsbediening. ( in mijn geval playbar en connect, dit zou ook play 5, play 3 enz kunnen zijn. )

met vriendelijke groet

Dennis van lingen

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 1
Badge

Ik vraag me ook af wanneer deze instelling er zou kunnen komen. 
 

ik heb mijn installatie al 3 jaar en vanaf dag 1 heeft mij dit gestoord.

Ik heb zelf de standaardopstelling met 2 sonos one’s surround, playbar en sub en nog enkele losse sonos ones.

Vanaf de initiele setup werd snel duidelijk dat de surround one’s beter in een aparte groep konden staan zodat ik dit bij muziek of gelegenheden kon loskoppelen van de playbar (audio is niet echt aangenaam met gasten in de living als achtergrond).

echter bij tv kijken (70%vd tijd) staan ze in combo met de playbar en bedient de afstandbediening enkel de bar.. waarom? Surround sync opmerking hierboven werkt prima is geen argument want kan je zelfs vertragen of versnellen.
Nu al een 3 jaar lang om de zoveel tijd app open doen om de surround harder te zetten.. pfft..rare user experience of als ze in combo staan met andere en ik passeer een sonos one box kan ik niet de hele groep luider zetten.

Enorm lastig dat deze optie al die jaren er maar niet van komt, geef de gebruiker toch de keuze? Ik vermoed ook dat het draagvlak groter is als ik wat google kom ik zelfde vragen op andere topics tegen en dat veel mensen (zoals ik) er niet op reageerden in afwachting van die banale update.

ik wil nog wat 5’s bijkopen op strategische plaatsen maar hierdoor twijfel ik nog steeds serieus.

 

korte versie:

Dus als je deze optie ook wil. Reageer kort met +1, registreren vraagt niet veel tijd en dan komt dit er sneller van en kan je ten volle van je sonos installatie genieten!

 

Dank!

Reputatie 5
Badge +2
Dank je wel voor je feedback, onze ontwikkelaars kijken regelmatig op onze Community voor feedback en nieuwe suggesties van onze gebruikers.