Vraag

geluidonderdrukking via optical aansluiting

  • 9 February 2018
  • 4 reacties
  • 210 Bekeken

Goedemorgen, dank om even mee te denken.
actuele aansluiting = hdmi kabel van satellietbox naar hdmi 1 van android tv
actuele aansluiting = optical kabel van playbar naar optical van android tv
tv, playbar en satellietbox zijn voorzien van internetverbinding via kabel
resultaat = alle tv vlaanderen kanalen geven nagenoeg geen geluid dit terwijl geluid voor internetprogramma's ( bvb. youtube) perfect werkt.
wanneer ik optical kabel in satellietbox inplug (ipv rechtstreeks in tv) heb ik perfect geluid op tv vlaanderen kanalen maar helemaal geen geluid op internetprogramma's.
alvast dank voor jullie reacties...

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Waarschijnlijk geeft de Decoder of Satelietbox welke je van je TV signalen voorziet, heel zacht geluid aan de TV.
Waarin de TV dit hele zachte geluid aan de Sonos geeft.
Je wilt dat de decoder 100% volume aan de TV geeft, zodat de TV 100% volume van TV signalen, en ook zijn eigen apps, zoals netflix en youtube, 100% aan Sonos geeft.
Waarin Sonos met zijn volume regeling de totale volume beheert.
dank voor reactie Tim S, maar is me totaal onduidelijk wat je bedoelt
Reputatie 5
Badge +2
Zou je kunnen controleren of de TV decoder een volume optie heeft, wellicht dat deze te laag staat waardoor dus het volume laag binnen komt op de PLAYBAR. Als dit niet werkt, probeer dan even een andere HDMI poort en/of kabel.
Heb zonet een 2de optical aangesloten want volume satellietontvanger werd reeds gemanipuleerd zonder enig resultaat. Nu moet ik enkel - bij gebruik internet - kabeltje uit/inpluggen. Niettemin dank voor reactie Ryan A