Beantwoord

Geluid verspringt van sonos beam naar tv luidspreker

  • 19 October 2019
  • 3 reacties
  • 793 Bekeken

Ik heb een Samsung tv en voor beter geluid een sonos beam erbij. De sonos beam is correct geïnstalleerd. Als we tv kijken wisselt het geluid tussen de sonos en de normale (veel slechtere) tv luidspreker. Het wisselen gaat om de ong. 30 seconden en ik kan hier helemaal niks aan doen. 

De sonos beam doet het dus wel en geeft een mooi geluid, alleen het geluid doet het dus maar 30 van de 60 seconden. De rest van de tijd switcht het geluid automatisch naar de tv luidspreker. 

 

icon

Beste antwoord door Tim S 24 October 2019, 09:06

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Denk dat dit een telefoontje naar Samsung waard is, lijkt me niet dat dit als speciale feature met je TV mee verkocht is. :disappointed_relieved:

De HDMI kabel is prima. Via de optische kabel heb ik een koptelefoon (sennheiser) aangesloten, met hetzelfde probleem. Na wat doorzoeken blijkt dit een probleem te zijn van de TV, zoals je al dacht. Het gaat om een Samsung, die lijken hier iets te hebben gedaan met de instellingen wat niet te wijzigen is.

Daardoor pakt de TV voortdurend een andere geluidsuitvoer. Iemand toevallig dezelfde ervaring, met daarbij een oplossing?

Reputatie 7
Badge +2

Zou andere HDMI kabel testen, mocht met andere kabel het probleem zich blijven voordoen, dan denk ik dat we naar de TV moeten kijken.

De TV krijgt via HDMI te horen dat de Beam het geluid voor ‘m wil regelen.

Dit verzoek schijnt dus onderbroken te worden waarin de TV zijn eigen interne speakers weer aanzet.

Zou je het zelfde probleem met geluid uitval op de Beam ervaren als je (tijdelijk) de optische convertor er tussen zou plaatsen?