Vraag

geluid van de playbase verschilt enorm tussen tv (optische aansluiting) en muziek

  • 27 January 2018
  • 6 reacties
  • 1032 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb de playbase gisteren geinstalleerd, werkt naar behoren, er is 1 probleem waar ik niet uit kom. Als ik de tv aan doe, schakeld het geluid automatisch over naar het geluid van de tv, alleen veel zachter dan de muziek die op stond. Lastig, maar oke, zetten we het geluid flink wat harder. Maar ja, als je dan de radio weer aan doet, of gewoon muziek gaat luisteren, staat hij gewoon keihard. Dat verschil is echt veel te groot. Ik heb gezocht, maar kan op mijn televisie (Sony, redelijk nieuw) niets aanpassen wat hier effect op heeft. Ook nergens in Sonos. Nu al een paar keer gebeurt dat we de tv uitdoen om muziek te luisteren, en we bijna de ramen eruit blazen. Mensen van Sonos, is daar wat aan te doen ?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Volgens mij is je tv slechts het doorgeefluik van het geluid van bv je humax oid. naar je playbase. Je tvspeakers schakel je uit en speel dan met t volume van je humax tot je een goede balans hebt gevonden. Daarna blijf je van die volumeinstelling af en gebruikt dan de volumeregeling van sonos.
Reputatie 1
Badge
Hoi Rkoster,
Ik heb geen Humax maar een Ubee evw3200 van Ziggo. Maar daar kan ik nergens het geluid aanpassen. Ik vind het ook een vreemde gedachte en een beetje afschuiven van het probleem. Het probleem zit em bij Sonos playbase, dat deze het geluid van de ene geluidsbron veel harder doorgeeft dan het andere geluidsbron. Misschien krijgt Sonos het ene geluidskanaal harder binnen dan het andere, maar dat moet softwarematisch toch relatief eenvoudig op te lossen zijn ?
Reputatie 3
Badge +2
Ik ervaar dit alleen een beetje met mijn HD zenders (playbase trouwens) de gewone zenders zijn wel min of meer hetzelfde volume als de andere bronnen. Bij mij ligt het dus aan het kpn tv kastje.
De playbase/bar is slechts een doorgeefluik, ik kan alleen bedenken dat de bron een zachter geluid doorgeeft.
Ubee evw320 Is een router toch? Geen tv/radio kastje of heb ik verkeerd gegoogled?
Reputatie 3
Badge +2
En uiteraard was ik nog vergeten:
-Sluit de optische kabel eens aan op een andere bron.....hoe is dan het geluid?
-indien mogelijk, probeer eens een andere optische kabel.
Met uitsluiten van dingen kom je vanzelf bij de bron van de ellende!
Reputatie 1
Badge
ja, is een router. Maar ik dacht dat de Humax dat ook was... 😞 Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden in mijn samsung smt-c7140. Al blijf ik het vreemd vinden het probleem daar te moeten zoeken, ipv in Sonos
Wat je nog zou kunnen proberen is je playbase aansluiten op je samsung smt. Deze heeft aan de achterkant geen optische uitgang maar wel een s/pdif net als mijn oude philips lcd tv. Daar heb ik een omvormer aangehangen en speelt al jaren perfect op mijn playbar. Deze omvormertjes kosten maar een paar tientjes en werken prima ondanks dat sonos ze niet aanraad om te gebruiken (maar ja je moet toch wat als je geen optische uitgang hebt 😉.
Succes en laat t nog ff weten of het gelukt is