Geluid tv-programma via playbase in combinatie met whatsapp en Facebook

  • 23 April 2018
  • 9 reacties
  • 700 Bekeken

Ik kijk televisie met Playbase als speaker.De tv is verbonden met optische kabel. Op mijn Samsung mobiel heb ik de sonos apo geïnstalleerd. Het geluid van de televisie reageert als ik op mijn mobiel een WhatsApp filmpje of Facebook filmpje wil bekijken en luisteren en daarvoor het volume op mijn mobiel harder zet. Tegelijkertijd gaat dan het geluid van de televisie omhoog. Dit is irritant omdat het geluid van het televisieprogramma dan ook omhoog gaat. Kan ik het zodanig maken dat whatsapp en Facebook niet van invloed zijn op de televisie? Dus dat die filmpjes onafhankelijk van Sonos bekeken en beluisterd kunnen worden.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Tegelijkertijd gaat dan het geluid van de televisie omhoog.
Bedoel je hiermee de TV, of de Sonos Playbase?
Weet niet precies of dit een Sonos probleem is dat de TV zou reageren op de volume knoppen van de TV.
De Playbase luistert inderdaad naar de volume van de TV, maar aan je uitleg kan ik niet echt opmaken of het probleem nu bij Sonos ligt of de TV, of de telefoon.
Reputatie 1
Badge +1
En als je je sonos app op je telefoon afsluit ( echt afsluit ), voordat je films bekijkt, heb je dan nog het probleem?
Kuifje
Beste Tim, ik bedoel hiermee dat het geluid van de playbase harder gaat als ik op mijn mobiel een filmpje op whatsapp of facebook wil bekijken wordt en dat dus daarmee het geluid van het televisieprogramma via de playbase ook harder gaat en dat is niet prettig voor de medebewoners van ons huis.
Beste Kuifje, nee dan heb ik het probleem niet meer. Maar wellicht is er een vriendelijkere manier?
Reputatie 5
Badge +2
Je zou de toestemming voor het bedienen van het geluid met je hardware knoppen uit kunnen zetten. Dit doe je via Meer, Instellingen, Geavanceerde instellingen. Hier heb je de opties voor 'Bediening vanaf het vergrendelingsscherm tonen' en 'Bediening van het volume toestaan vanaf het beginscherm'.
Beste Bob,
Het lijkt me een hele goede oplossing, maar ik snap het nog niet helemaal.
Bedoel je daarmee de hardwareknoppen van mijn mobiel? ik kan het pad waarnaar je verwijst namelijk niet terugvinden op mijn mobiel. Ik zie ook de optie Meer niet. Ik heb een samsung s8. Kun je het nog verduidelijken?
Alvast bedankt
groeten Hans
Reputatie 7
Badge +2
Beste Bob,
Het lijkt me een hele goede oplossing, maar ik snap het nog niet helemaal.
Bedoel je daarmee de hardwareknoppen van mijn mobiel? ik kan het pad waarnaar je verwijst namelijk niet terugvinden op mijn mobiel. Ik zie ook de optie Meer niet. Ik heb een samsung s8. Kun je het nog verduidelijken?
Alvast bedankt
groeten Hans

Bob refereert aan de Sonos applicaite, op de Android, als deze open is, kun je naar Meer -> Instellingen -> Geavanceerde Instellingen.
Alleen vanuit Apple producten, IPhone & IPad, is deze instelling terug te vinden via de instellingen van het toestel zelf, ipv de Sonos applicatie.

You can have options for "Show controls from lock screen" and "enable volume control from home screen." in advanced settings

You can have options for "Show controls from lock screen" and "enable volume control from home screen." in advanced settings

U kunt hier ook naar meer details verwijzen link