Vraag

Geluid Playbar valt af en toe weg bij afspelen muziek

  • 14 January 2020
  • 29 reacties
  • 3103 Bekeken

Badge

Ik heb een playbar en 3 x one, bij afspelen muziek (spotify of radio) valt de playbar af en toe kort weg, de one's hebben hier geen last van


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

29 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Dat hoort natuurlijk niet te gebeuren.

Zou je misschien een diagnose willen versturen?

Als je hier dan ook het bevestigingsnummer plaatst kijk ik er graag even naar voor je.

Badge

Hoi Mark, het diagnosenummer is : 249118439

Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor de diagnose.

Zou je eens de optische kabel uit je Playbar of TV willen halen en het dan eens te testen?

Klinkt als een mogelijke issue dat we aan het onderzoeken zijn.

Badge

Heb ongeveer 2 uur geleden optische kabel losgekoppeld en hij lijkt het inderdaad sindsdien goed te doen. Heb nog een diagnosenr met losgekoppelde optische kabel:1747654273

Badge

Hoi Mark, vanmorgen optische kabel weer aangesloten en het probleem is weer terug.

Hoor graag van je wat de oplossing is.

mvg Hans

Reputatie 7
Badge +2

Moet je helaas verzoeken geduld te houden.

Dit probleem is in onderzoek en gaat via een software update opgelost worden.

Badge

Ok, lk heb ook nog een ander probleem, namelijk dat ik het geluid van de playbar niet kan aanpassen met de afstandsbediening van mijn TV. Kan dat er ook mee te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +2

Ok, lk heb ook nog een ander probleem, namelijk dat ik het geluid van de playbar niet kan aanpassen met de afstandsbediening van mijn TV. Kan dat er ook mee te maken hebben?

afstandsbediening inleren als deze via IR (infrarood) werkt zou ten alle tijden moeten lukken.

Zie graag onderin het gedeelte “afstandsbediening” van de volgende webpagina.

Badge

Beste, is er al een update mbt het wegvallen van muziek? probleem is er nog steeds

Reputatie 4
Badge +3

Ik weet dat ze dit nu aan het testen zijn, alleen durf je nog niet te vertellen wanneer de update er precies zal zijn.

Blijft natuurlijk vervelend, enige wat ik kan zeggen dat de update hiervan zou snel mogelijk uitgebracht gaat worden.

Badge

Hallo,

is er al meer duidelijk over dit probleem? Ik ervaar hier ook problemen mee. 
 

in mijn geval:

als ik op mijn tv Sony 65xg9505 het interne WiFi aanzet en mijn playbar met een optische kabel verbonden is aan mijn tv, valt het geluid af en toe weg. (Diagnose nummer 2110257113)

 

trek ik de optische kabel los of zet ik mijn interne WiFi van de tv uit is er geen probleem. 
 

ik ben ook erg benieuwd naar een oplossing

Reputatie 4
Badge +3

Er is een mogelijke oplossing die we aan het testen zijn. 

Als je Playbar verbonden is met een Sony televisie kun je het onderstaande proberen via de afstandsbediening van de televisie:

Open Instellingen
Ga naar Netwerk en Internet
Ga naar Thuis Netwerk
Ga naar IP Bediening/Beheer
Ga naar Simpele IP Bediening/Beheer
Zet deze functie "aan"

Controleer daarna of je ook deze instelling kunt vinden op de TV:

Open Instellingen
Ga naar Afstandsbedieningen en Accessoires
Ga naar RS232C Control/Bediening
Zet deze op "Via Serial Port"

Graag vernemen we van je of dit de haperingen op je Playbar tijdens het afspelen van muziek oplost.

 

Badge

Hallo Mark,

 

ik heb de “eenvoudige bediening / beheer” aangezet. 
Helaas is de functie RS232C niet aanwezig. Ik kan alleen kiezen tussen Bluetooth instellingen of afstand

Reputatie 4
Badge +3

Hey @Raybvg ,

Als ik het goed begrepen was de eerste instelling het belangrijkst, heb je het de afgelopen week kunnen testen?

Zo ja, ervaar je er nu nog problemen mee?

Badge

Hallo @Mark W ,

 

Die instelling heb ik inderdaad wel aangepast en het lijkt te werken. Het uitvallen heeft zich in de afgelopen dagen slechts 1 maal voorgedaan. Dit zou ook een andere oorzaak kunnen hebben.

 

Bedankt voor nu zover.

Reputatie 4
Badge +3

Goed om te horen.

Mocht je nog wel wat tegen komen dan horen we dat graag.

Badge

Hallo @Mark W,

Helaas is vandaag toch twee keer de radio even onderbroken. Ik heb een diagnose verstuurd onder nummer 1069467066.

Hopelijk kunnen jullie iets vinden?

 

Reputatie 4
Badge +3

En als je dan de optische kabel eruit haalt dan gaat het weer goed?

Zou je ook de mogelijkheid hebben om het eens te testen door een speaker op je netwerk te bekabelen?

Mocht je dit kunnen doen hoor ik graag wat je dan ervaart

Ik ervaar hetzelfde probleem, mijn playbar met daaraan gekoppeld 2 play 1 boxen vallen ook uit.


Overige play 5 (1) en play 1 (3) die niet gekoppeld zijn aan de playbar blijven gewoon muziek afspelen. (Spotify) 

 

De playbar heb ik nu bekabeld aangesloten op het internet en de optische kabel verwijderd. Echter blijft het probleem aanwezig. 

Tv kijken is geen probleem met de optische kabel, de playbar met daaraan gekoppeld 2 play 1 vallen tijdens het tv kijken niet stil. 
 

Diagnose: 1862180511

 

Ik hoop dat dit snel wordt opgelost. Ik was zeer tevreden over Sonos maar ga er nu wel aan twijfelen. Ik heb dit ongeveer een half jaar geleden ook gemeld, toen lag het volgens jullie aan een netwerk instelling. 
 

 

Badge

Hallo,

Vandaag de hele dag een losse UTP kabel rechtstreeks van mijn router aan de playbar aangesloten. Inclusief de optische kabel van de TV aangesloten. Helaas ook een aantal keren uitvallen van het geluid. Vreemde is alleen dat het soms uren goed gaat. Vervolgens daarna een aantal keren kort achter elkaar. 

Mijn diagnose: 869532787

De optische kabel eruit geeft voor zover geen problemen.

 

Groeten

Reputatie 5
Badge +3

Zou je met dat probleem willen inbellen? Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Is hier misschien al een update van?

ik ervaar hetzelfde probleem, twee play:1 niet als stereopaar geïnstalleerd en geeft geen probleem. Playbar valt regelmatig kort weg, heel storend bij het luisteren van muziek via de app, tijdens tv kijken nog geen problemen ervaren

 

diagnose gemaakt: 2045539185

Badge

@M. Hendriks :

Toevallig een uur geleden aan de telefoon gehangen met Sonos. 

Ik heb wat instellingen op netwerk gebied (juiste kanaal) nog iets beter gezet en ga nu testen. Ze gaven wel aan dat een Sony tv en Sonos met optische kabel een bekend probleem was. Helaas was er nog geen oplossing voor. De enige work-around is om de optische kabel uit je Sonos te halen

@M. Hendriks :

Toevallig een uur geleden aan de telefoon gehangen met Sonos. 

Ik heb wat instellingen op netwerk gebied (juiste kanaal) nog iets beter gezet en ga nu testen. Ze gaven wel aan dat een Sony tv en Sonos met optische kabel een bekend probleem was. Helaas was er nog geen oplossing voor. De enige work-around is om de optische kabel uit je Sonos te halen

Dank voor de reactie. Inderdaad ook een Sony tv. Ik heb het systeem al eens op een ander (draadloos) kanaal gezet. Heeft nog niet het juiste resultaat opgeleverd. Hopelijk komt er snel een update om Sony/Sonos beter te comprimeren. Het haperen is wel echt heel storend, mijn inziens ligt het niet aan mijn netwerk, daar ervaar ik weinig tot geen problemen mee. 

Ik heb precies dezelfde problemen ervaren. Met name de laatste 2-3 maanden veel last van wegvallend geluid op mijn Playbar in combinatie met mijn 55 inch Sony Bravia TV van 2019. Vandaag was ik er klaar mee en heb ik contact opgenomen met Sonos en ze erkende het probleem. Zijn heel veel klachten over geweest. Ook de winkel waar ik het gekocht had was ik lang niet de enige die erover klaagde. 

Alle andere Sonos apparaten werken perfect bij mij thuis en mijn netwerk is prima. Dat is 100% uitgesloten van het probleem. Ook maak ik gebruik van een Sonos Boost. 
Dus heb ik Sonos aan de lijn gehad over dit probleem en nu de frequentie veranderd naar 11 en ook die instelling veranderd in mijn Sony TV die hierboven is aangegeven. 

Ik ga het nu uitvoerig testen want dat wegvallend geluid was ECHT irritant en geniet je gewoon niet meer van je product. Op gegeven ben je gedwongen het te vervangen met een Sonos Beam of Sonos Arc want die hebben dat probleem niet enkel de PlayBar. De winkel gaat ook de vertegenwoordiger van Sonos aan de tand voelen van dit probleem en eventueel kijken of ik een vervangend product kan krijgen (met bijbetaling als ik voor de Sonos Arc) gaat kiezen.