Vraag

geluid met tv synchroniseren

  • 25 March 2017
  • 10 reacties
  • 15632 Bekeken

Beste Forummembers, er zijn hier al tal van topics van maar kan mijn antwoord hier niet in vinden. Ik heb sinds kort een playbar en 2x een play1. Nu zie ik als ik tv kijk dat het geluid en beeld net niet synchroon loopt. Dit heb ik proberen op te lossen met de synchronisatie in de sonos app, maar op een of andere manier krijg ik het niet zo dat het natuurlijk lijkt. Er blijft een kleine afwijking.

Nu heb ik op mijn Samsung tv ook een instelling waarmee ik het geluid kan aanpassen. Maar ik kom hier echt niet goed uit.

Hebben jullie tips hoe dit het makkelijkst kan, ik heb namelijk zelf best moeite om te zien of horen waar de vertraging inzit en moeite met het afstellen hiervan.

Het is echt enorm frustrerend 😞

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Hoi Tuijntje,

heb jij op je Samsung een Bypass optie?
Deze zit namelijk wel op mijn LG en loste bij mij direct de synchronisatie op.

Groet, Remco
Hoi Polletje, bedankt voor je reactie.

Dat zou ik niet weten, wat doet een bypass optie? Want ik kan me voorstellen dat het bij een ander merk misschien een andere naam heeft maar dezelfde functie. En anders kan ik altijd Samsung even bellen om te vragen of de tv deze functie heeft.
Hoi Tuijntje,

Hiermee stel je een omweg in voor het geluid waardoor deze niet via filters o.i.d. van de tv gaat. Door een snellere verwerking zit er minder vertraging in het doorgeven. In de meeste is bij een aansluiting van het geluid uit je TV het geluid te laat en wil je deze dus vervroegen. Het alternatief is dus om in de TV een min (-) vertraging te proberen.
Ha Remco, Ik denk dat ik het probleem zojuist opgelost heb. Heb de vertraging van het geluid op de tv ook zodanig aangepast. Dus nu maar hopen dat er niks geks gaat opvallen.

thnx voor je hulp ieder geval
Hey Tuijntje,

sinds een week ben ik in het bezit van een playbar in combinatie met een subwoofer.
Met het afspelen van bijvoorbeeld spotify op de set komt er een prachtig en duidelijk geluid uit.
Maar... zoals jij hierboven ook had aangegeven zit het probleem helaas ook bij mij als ik het geluid van de TV zenders aanzet.
Dit loopt niet 100% synchroom. Ook valt mij op dat zodra ik bijvoorbeeld rtl4 aan het kijken ben en dan wat later sbs6 er als nog een groter verschil in kan zitten.

Ik heb via de sonos app het een en ander geprobeerd te veranderen, en ook in mijn samsung tv (geluidsvertraging).

Mag ik vragen wat jij hebt gedaan zodat het allemaal synchroom loopt?

Ik hoor graag van je.

Alvast bedankt!

Michael
Reputatie 7
Badge +2
Sonos ziet het liefst de Playbar en Playbase aangesloten zitten op de TV, aangezien deze vaak alle bronnen verbonden heeft via HDMI.
Als je de Playbare op de Decoder zelf aansluit ipv de TV, zit je dan nog met een vertraging?
Hey Tim,

Het punt is dat ik een smartcard van caiway achter in mijn tv heb zitten. De decoder zit in mijn samsung tv zelf verwerkt.. ik heb de playbar via de optische kabel op mijn tv aangesloten..
Reputatie 7
Badge +2
Sonos pakt in principe het geluid meteen op en geeft dit meteen door, er kan misschien een 0.5 seconden vertraging in zitten, maar dit is zo goed als niet merkbaar.
Er gaat dus iets mis in de TV dat deze het geluid later over de optische uitgang aangeeft.
In Sonos kan een vertraging worden aangezet, maar dit zal helaas alleen maar meer vertragen.
We kunnen helaas niet terug in de tijd om geluid eerder te geven dan wanneer dit aangeleverd word.
Al is het maar als test, maar heb je een andere TV, bijvoorbeeld in de slaapkamer waar je de Playbar op kan testen.
Het is maar als test, maar dan heb je zelf je bevestiging dat er iets in de Samsung TV niet goed gaat.
Ik heb het zelfde probleem met de Philips.
Als het bij de TV goed is wil dit niet zeggen dat het bij de AppleTV 4K, Dune 4K en UHD Blu-ray speler ook goed is.
Zal waarschijnlijk aan de TV liggen maar dit de nieuwste Philips OLED.
Ben nu zelfs aan het kijken naar een ander TV en Dan gelijk groter of toch naar een ander soundbar systeem met HDMI.
HEOS lig niet ivm slechte sub maar misschien dan de Bose Soundtouch.