Geluid Beam met tv magertjes


Net de Beam in huis. Voor muziek vind ik hem prima klinken. Voor tv geluid valt het mij tegen. Ik had een ruimtelijker geluid verwacht. Beetje vlak en lijkt haast mono. Zowel met Dolby digital als stereo van de Ziggo box. Is er ergens wat in te stellen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Heb je de Trueplay Tuning kunnen instellen? Werkt alleen via iPhone of Ipad. Bezit zelf geen Beam, maar volgens kan dit ook bij deze. Trueplay stelt zich in naar de omgeving. Als je dit nog niet gedaan hebt, dan zou dit een mogelijke oplossing kunnen zijn.
Reputatie 2
Badge +2
Ik deel de mening van TS: ook ik ervaar vlak geluid bij tv gebruik. Ik heb TruePlay Tuning 2x doorlopen en instellingen voor het geluid op de tv zijn niet toegankelijk. Ook valt het geluid van mijn 2 x One haast in het niet als ik voor muziek “Sfeervol” kies. Tsjaa, al met al weet ik niet of de Beam biedt wat ik hoopte...
Badge +1
Ik ervaar dat ook zo, met een DD5.1 film via een media-player of Blue Ray heb ik een dijk van een geluid met de Beam (samen met 2 x Play1's als surround speakers (met muziek op volledig). Via de Ziggo Horizon STB klinkt het maar dunnetjes. Nu kun je wel via de EQ optie wat bijkleuren maar het geluid blijft vlak. Ik had overigens met de hele installatie nogal last van een opdringerige media-player en een ARC uitvoering op een wat oudere Samsung (5 jaar) TV zonder DD5.1. Moest dat oplossen met een HDMI switch (Marmitek Connect 621) Nu heb ik echter wel DD5.1 via de normale zenders maar niet via Netflix (kanaal 150, zonder App) Daar moet ik sound zonder 5.1 kiezen, anders heb ik geen geluid... Denk dat het echt ligt aan de Ziggo Horizon box..
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb ook erg de indruk dat het geluid per zender erg wisselt. Zo blijven de achterspeakers bij NPO zenders erg achter, terwijl het soms bij bijvoorbeeld Discovery weer overdreven sterk is. Aan de andere kant is het normale tv kijken natuurlijk altijd anders dan echt kijken naar films die speciaal voor bioscopen gemaakt zijn. En ook daar komen de geluidseffecten soms maar heel sporadisch voor. Spraak hoort nu eenmaal van voren te komen. Misschien is het geluid van de Sonos juist wel heel goed gericht, maar verwachten wij teveel geluid van achteren. Kijkend naar bijvoorbeeld Netflix merk je ook heel veel verschil per film. Zelf kijk ik televisie via Caiway, geen idee of dat ook nog verschillen kan opleveren. In het begin was ik ook wat teleurgesteld, maar op de een of andere manier lijkt het alsof je moet wennen. Ik zou nu snel voor iets anders kiezen.
Reputatie 7
Badge +3
Sorry, ik bedoel te zeggen “niet snel voor iets anders kiezen”. Ik lijk Trump wel. 😳

Ik heb hetzelfde probleem met de speakers achter. Netflix gaat perfect maar de meeste tv zenders klinkt niet goed,vaak helemaal geen geluid en dan weer af en toe en hol. Heb trueplay geprobeerd maar hielp niet. Geluid tv speaker ook op 0 gezet. Ik wil beter geluid,hoe stel ik dat in??

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb hetzelfde probleem met de speakers achter. Netflix gaat perfect maar de meeste tv zenders klinkt niet goed,vaak helemaal geen geluid en dan weer af en toe en hol. Heb trueplay geprobeerd maar hielp niet. Geluid tv speaker ook op 0 gezet. Ik wil beter geluid,hoe stel ik dat in??

Zie je bij TV geluid wel via: Instellingen > Systeem > Over mijn systeem, of je Beam ene Dolby Digital 5.1 signaal zou ontvangen?

Zie ook graag onze Home Theater community post, waar aardig wat beschreven staat om de surround spekaers en mogelijke instellingen.

 

Er staat alleen geluidsuitvoer HDMI. 

Reputatie 7
Badge +2

Er staat alleen geluidsuitvoer HDMI. 

Lijkt me dat er wel iets van opties moet staan omtrent PCM (Stereo), of Dolby Digital, of “Meer Kanaals”.

Heb je een TV-decoder voor je TV staan, mogelijk kan je de optische convertor testen waarmee je de Beam rechtstreeks op de TV-decoder kan aansluiten i.p.v. de TV, al is het tijdelijk om te zien of er verschil is in geluid.