Beantwoord

Geluid aanpassen in surround mode

  • 10 November 2017
  • 6 reacties
  • 23719 Bekeken

Hoi, weet iemand hoe je in surround mode van onze setup (playbar, sub, 2x play one) het geluid van alleen de twee play one’s aan de zijkant bij ons bankstel wat zachter kan zetten? Het geluid van die twee speakers is vaker harder dan van de playbar onder de televisie...
icon

Beste antwoord door Tim S 5 June 2018, 10:00

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Dank Tim. Ik moest even zoeken, maar ik heb het gevonden, en hoor inderdaad een verbeterend effect.
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Bob, ik heb een soort gelijk probleem. Vandaag mijn sonos soundbar geinstalleerd. En deze gekoppeld aan twee Sonos Play 3 speakers. Bij het TV luisteren, hoor ik de soundbar zeer duidelijk, maar is het geluid uit de twee Play 3 speakers niet hard genoeg om een mooi surround effect te horen. Ik wilde dit aanpassen via de boven geschreven uitleg, ik hoor wel degelijk een klein verschil. En hoor dat de Play 3 speakers is luider worden. Maar helaas nog niet luid genoeg, en ik zou ze graag nog iets harder zetten dan het geluid van de soundbar. Is dit nog mogelijk op een andere manier?
Er is niet meer in te stellen dan de surround speakers die van sfeervol naar volledig geplaatst kunnen worden, en de volume balk die de volume nog harder of zachter kan zetten.
Heb je de instelling al van sfeervol naar volledig omgezet?
Via Instellingen -> Instellingen Kamer, waar je de Playbar of Playbase selecteert, hier druk je op geavanceerde Audio, waar je de surround speakers kan aanpassen.
Hoi Bob, ik heb een soort gelijk probleem. Vandaag mijn sonos soundbar geinstalleerd. En deze gekoppeld aan twee Sonos Play 3 speakers. Bij het TV luisteren, hoor ik de soundbar zeer duidelijk, maar is het geluid uit de twee Play 3 speakers niet hard genoeg om een mooi surround effect te horen. Ik wilde dit aanpassen via de boven geschreven uitleg, ik hoor wel degelijk een klein verschil. En hoor dat de Play 3 speakers is luider worden. Maar helaas nog niet luid genoeg, en ik zou ze graag nog iets harder zetten dan het geluid van de soundbar. Is dit nog mogelijk op een andere manier?
Reputatie 5
Badge +2
Je bedoelt dat je nog steeds geluid hoort uit de speakers wanneer je deze balken helemaal naar links sleept? In dat geval wil ik graag een diagnose van het systeem hebben. Wil je deze maken wanneer het het volume van de surrounds op 0 staat en het nummer hier vermelden? Zo maak je deze.
Hoi Bob, je bedoelt de schuifjes ‘Volume van de tv’ en ‘Volume van de muziek’? Als ik die verschuif, maakt niet uit welke, dan gebeurt er niks...
Reputatie 5
Badge +2
In de kamerinstellingen heb je een sectie 'geavanceerde audio'. Hier vind je de surround instellingen, waar je het relatieve volume van de Play ones bij kan stellen. Dit kan apart voor muziek en voor surround geluid.