Beantwoord

Geen helder geluid van tv, Beam

  • 1 February 2019
  • 96 reacties
  • 5357 Bekeken

Ik heb sinds een week de Beam. Ik vind het muziekgeluid super, naar het geluid van de televisie valt me zo tegen. Helemaal niet helder. Heb trueplay tuning gedaan, allerlei verschillende instellingen bij EQ geprobeerd, maar ben eigenlijk nog niet tevreden. Hebben jullie nog tips wat betreft instellingen, misschien op de tv (Samsung) zelf of nog iets op de beam wat ik anders kan instellen?
icon

Beste antwoord door Tim S 5 February 2019, 11:25

Bekijk origineel

96 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ik heb de Beam ook nog maar een 2tal weken, hier wel helder geluid. De treble staat volledig open en be bas half.
Enkel mis ik in de surround opstelling wel de prestaties van het linker en rechter kanaal, bijna niet niet hoorbaar op een afstand van een 4,5m.
Bedankt voor je reactie. Heb jij de nachtmodus en spraakversterking aan- of uitstaan? Welke speakers heb jij erbij? Ik heb alleen de beam, misschien ligt het daar aan.
Reputatie 5
Badge +3
Nachtmodus en spraakversterking staan uit. Ik heb 2 play one’s en de Beam, de Sub gaat volgende maand nog bij komen. Ik heb wel de Beam bekabeld aangesloten en de One’s draadloos.
Thanks! Ik heb de instellingen nu ook zo staan. Vind het nog niet geweldig, maar het is iets beter 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Ja kan nog een paar instellingen wijzigen hoor. Probeer in de app maar eens alles uit, het kan alleen maar beter worden. Je kan er niets mis mee doen.
Reputatie 7
Badge +2
Als muziek goed klinkt, maar TV geluid niet, misschien dat het dan met de TV te maken heeft dat deze een slecht kwaliteit aan de Beam geeft.
Heb je ook de optische convertor kunnen testen om te zien of de problemen blijven? en/of een andere bron (TV) om te zien of de kwaliteit slecht blijft?
Ik heb het nu ook geprobeerd met de convertor, maar de kwaliteit wordt niet beter. Ook ander hdmi-poort van tv (bedoel je dat met andere bron?) geprobeerd, maar dan krijg ik helemaal geen geluid. Vind echt jammer, want erger me nog steeds best aan het geluid.
Reputatie 7
Badge +2
Met andere bron doelde ik eigenlijk op een totaal andere TV, of bijvoorbeeld wel via de convertor, maar dat je de optische kabel dan zou aansluiten op de Ziggo Horizonbox, of andere TV-decoder mocht je abonnee zijn bij een andere internet/TV leverancier.
We zullen moeten uitsluiten of het met de TV of met de kabel of met de Sonos te maken heeft.
Reputatie 5
Badge +3
De sub erbij nemen, dan merk je er niet veel meer van 😃
Hoi Tim,

Ik voel me wel een beetje blond, maar ik heb Caiway met de Entone en ik kan geen aansluiting vinden voor de optische kabel. En heb 1 hdmi-aansluiting voor de kabel naar de tv. Weet jij hoe ik dit aan moet sluiten? Ik kan het ook niet uitproberen op een andere tv, want ik heb er maar 1 😳. Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +3
Geen probleem, we helpen mensen graag verder met het aansluiten van Sonos ongeacht de kleur van je haar. Ik hoor graag welk model Entone je hebt staan, sommige hebben wel een optische aansluiting. Als je deze niet ziet dan zou ik er vanuit gaan dat het er niet opzit, maar ik wil het graag zeker weten.

Als je geen optische aansluiting hebt op de Entone en ook geen andere tv om de Beam tijdelijk op aan te sluiten dan kan het lastig worden om te achterhalen waar het probleem vandaan komt. Echter als de radio/Spotify muziek goed klinkt dan ga ik er vanuit dat de Beam goed werkt en dat het probleem aan het signaal van de tv naar de Beam toe ligt.

Is het een optie om de Beam even tijdelijk bij een kennis of mogelijk bij de buren aan te sluiten?
Hallo, ook ik krijg er geen mooi helder krachtig geluid uit bij de beam, sub en 2 ones bij tv, vind het vrij dof, over de tv HDMI Arc, tv staat op bitstream. Bij trueplay is het wel beter, nog dof
Reputatie 5
Badge +3
Hi Bentjonk, je zult wat meer informatie moeten geven als je hulp wilt. Hoe zit alles aangesloten bijvoorbeeld en heb je dit probleem ook wanneer je radio via Sonos aanzet?

Bel anders even in.
Hoe zet ik spraakversterking aan in de Sonos Beam App ?
Reputatie 5
Badge +3
Waar de 5 keuze icoontjes staan. Mijn Sonos, bladeren, kamers enz. Juist boven instellingen.
Reputatie 5
Badge +3
Excuses, boven ‘meer’
Ik heb bij instellingen gezocht, kan het echter niet vinden
Reputatie 5
Badge +3
Niet bij instellingen. Als je in het donkere scherm bent, waar je het logo van het radiostation ziet staan en waar je het volume kan regelen, daar staan van onder de 5 keuze ‘knopjes’ rechts zie je 3 puntjes ‘meer’ staan. Juist daarboven, precies een vierkantje met een driehoekje in.
Reputatie 5
Badge +3
Is wel alleen als je tv kijkt
Reputatie 5
Badge +3
https://support.sonos.com/s/article/1948?language=nl_NL
Gevonden, dank je wel voor info.
Reputatie 5
Badge +3
Heel graag gedaan, veel luisterplezier
Ik heb sinds gisteren ook de Beam aangeschaft, nadat ik reeds een eerste Sonos ervaring had met een Play1.

Moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet 'overweldigd' ben van het totaalpakket. Qua muziek en films met behoorlijk wat verschillende hoogtes van geluid werkt de beam fantastisch, echter, in dialoog en bij dagdagelijkse programma's en series vind ik dat de Beam heel scherp klinkt en lijken de boxen van mijn TV oprecht beter te fungeren dan de Beam - wat uiteraard wel jammer is voor dergelijke aankoopprijs.

Heb al wat proberen tweaken aan de instellingen van de tv, alsook aan de EQ via de app en geprobeerd met Trueplay, maar dit laatste maakte het alleen maar erger. Dialogen leken compleet vervormd en vrouwenstemmen klonken extreem scherp.

Zijn er instellingen waar ik rekening mee dien te houden?

Opstelling: Sonos beam aangelosten op ARC van een SONY KD 49 inch in een ruimte van 3 op 4 waarbij ik ongeveer 2m verwijderd zit van mijn scherm.

Alvast bedankt!

Ik heb sinds gisteren ook de Beam aangeschaft, nadat ik reeds een eerste Sonos ervaring had met een Play1.

Moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet 'overweldigd' ben van het totaalpakket. Qua muziek en films met behoorlijk wat verschillende hoogtes van geluid werkt de beam fantastisch, echter, in dialoog en bij dagdagelijkse programma's en series vind ik dat de Beam heel scherp klinkt en lijken de boxen van mijn TV oprecht beter te fungeren dan de Beam - wat uiteraard wel jammer is voor dergelijke aankoopprijs.

Heb al wat proberen tweaken aan de instellingen van de tv, alsook aan de EQ via de app en geprobeerd met Trueplay, maar dit laatste maakte het alleen maar erger. Dialogen leken compleet vervormd en vrouwenstemmen klonken extreem scherp.

Zijn er instellingen waar ik rekening mee dien te houden?

Opstelling: Sonos beam aangelosten op ARC van een SONY KD 49 inch in een ruimte van 3 op 4 waarbij ik ongeveer 2m verwijderd zit van mijn scherm.

Alvast bedankt!

Zelfde probleem. Het lijkt of alles boven 5kHz wordt afgekapt. Middengolf kwaliteit dus. Jammer voor dat geld. En EQ werkt ook al niet. Daar moet echt wel wat aan gedaan worden anders stuur ik hem terug is nu zeker niet beter dan de Bose TV bar voor de helft van het geld.

Badge

Hier ook het Zelfde youtube muziek slecht zeer irritant op sommigen momenten bij sommigen platen  

Het irritant scherp geluid blijft tv al anders ingesteld 

Komt nu beter geluid uit de tv dan de beam 

Wie weet raad hier 

Ben aan het twijfelen om hem weg te doen ik heb hem net 2 maanden 

Reageer