Beantwoord

Geen geluid via tv

  • 13 July 2018
  • 9 reacties
  • 9937 Bekeken

Vandaag mijn Sonos set ontvangen, bestaande uit: 2 x One, Playbar en Sub. Radio luisteren en muziek streamen via telefoon werkt prima, maar ik heb geen geluid via mijn tv en daar heb ik de set uiteindelijk voor gekocht. Bij het instellen via de Sonos app kon er geen verbinding gemaakt worden met mijn tv, samsung 40MU6400. Bij instellingen in de Sonos app staat er ook niets bij audio-ingang (zie bijlage). Ik heb ook nog een andere optische kabel geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Mijn tv zendt het signaal wel door (rood licht uit kabel en grafische weergave op mijn tv bij optisch geluid), maar het lijkt er op dat de playbar niets ontvangt. Hoe kan dit probleem opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Ryan A 24 July 2018, 17:18

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Badge

Geen geluid van TV na aanzetten  (automatisch afspelen staat aan)   

zoeken..zoeken… vreemd, zou moeten werken, kabels controleren…

optische kabel kon ik iets verder erin klikken….

Alles weer perfect  :smiley:

Reputatie 2
Badge

Heb nu de optische ingang laten vervangen welke dus kapot was.

Nu werkt alles weer perfect was wel een reparatie van €150 maar daar heb je geen nieuwe playbar voor!

Gedaan bij IT-VIXION in Almere prima service's en garantie.

Triest dat Sonos geen reparatie dienst heeft.

Sonos laat je gewoon in de kou staan😡😡

Reputatie 7
Badge +2

Sonos laat je gewoon in de steek.

Helaas heb ik ook deze ervaring!!

Geen garantie meer dus doeiiii.

Zie in de notities dat we het verzoek hebben gedaan uw Playbar op een andere bron aan te sluiten.

Hierbij is een ticket nummer meegegeven, met de vraag ons advies te testen, en indien nog problemen, weer contact op te nemen.

 

Reputatie 2
Badge

Sonos laat je gewoon in de steek.

Helaas heb ik ook deze ervaring!!

Geen garantie meer dus doeiiii.

Reputatie 5
Badge +2
Krijg je wel geluid als je de PLAYBAR direct op de TV decoder zet middels de optisch kabel. Krijg je wel de TV optie te zien bij bladeren in de Sonos app?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi,

Ben je ondertussen al geholpen?
Ik had gehoopt dat de Sonos staff zich er wel even mee zou bemoeien. (Ik ben tenslotte ook maar slechts een Sonos gebruiker, dus weet ook niet alles)

Je kan natuurlijk ook met Sonos support bellen he, het spulletje moet tenslotte wel werken.

Reinier
Beste allen,

De playbar staat inmiddels weer gekoppeld in het netwerk. Maar ik krijg de set niet aagesloten op mijn tv, de sonos app blijft melden dat er geen geluidssignaal van mijn tv komt. De geluidinstellingen van de tv zijn zoals in de reactie van Reinier. Ik heb ook een andere optische kabel geprobeerd, maar helaas geen resultaat.

Wie heeft nog tips om de set werkend te krijgen?

Alvast bedankt!

Gr. Manny
Bedankt voor je reactie! Heb de instellingen van de tv aangepast en probeer de playbar weer te koppelen, maar nu krijg ik in de app de melding dat de playbar geen netstroom heeft, terwijl het lampje op de playbar groen knippert. Heb playbar gereset en ander stopcontact geprobeerd, maar zonder resultaat. Hoe krijg ik de set weer werkend?

Alvast bedankt!

Groet,

Manny
Reputatie 3
Badge +2
Je tv moet wel juist ingesteld staan.

Instellingen geluid:
Geluidsuitvoer audio uitgang optisch
Expertinstellingen:
Geluidsinvoer -bitstream
Geluidsuitvoer - dolby digital (alleen te selectere als er een 5.1 uitze ding bezig is)

Ook je kpn of ziggo tv ontvanger (als je die gebruikt) moet wel staan ingesteld dat het dolby doorgeeft naar je tv.
(Als die alleen stero doorzend naar je tv, kan je natuurlijk nooit 5.1 uit je tv krijgen.)