Geen geluid op 5.1 na update (playbar, 2x play 1) - Oplossing beschikbaar


Gisteren is jullie laatste update uitgekomen voor de iOS app samen met de Playbar + Play 1's.
Deze update is voor jullie Privacy Voorwaarden die veranderen (versie: 7.4).
Hiermee heb ik ook de hardware thuis voorzien van de laatste versies zowel de playbar als de 2x play 1's.

Mijn thuis situatie is als volgt:
Samsung UE55KS7000 tv verbonden via TOSLINK(SPDIF) met de playbar
Achterzijde 2x de play 1.

Voorheen werkte alles perfect, tot na de update van gisteren.
Het probleem dat ik heb en wat ik heb kunnen reproduceren is als volgt:
Wanneer de stream die mijn TV uitzendt Dolby Digital 5.1 is en dit doorstuurt naar mijn sonos playbar. (bitstream, dus de TV doet er niets mee).
Geeft mijn playbar geen geluid, tevens maken alle speakers een tikkent geluid.

Wanneer ik forceer dat mijn TV een stereo stream stuurt, werkt het perfect.
Het maakt niet uit vanuit welke source deze 5.1 stream komt het werkt niet, pas na 60+ sec gaat het wel werken.
Of wanneer ik de playbar van de stroom afhaal en deze opnieuw op de stroom aansluit. Maar zodra ik dan van kanaal wissel en het betreft dan een 5.1 dolby digital stream moet ik opnieuw 60+ sec wachten voordat de speakers weer geluid gaan geven.

De apps via sonos zelf produceren netjes geluid (lees: spotify, plex & TuneIn).

Dan wat zoek werk ben ik ook een ander topic tegen gekomen op jullie engelse forum waar veel meer mensen klagen over dit zelfde probleem: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/no-sound-on-certain-channels-after-system-update-today-6789926

Hieruit komt ook wederom duidelijk naar voren dat deze problemen voorkomen wanneer de bitstream die door de sonos ontvangen wordt Dolby Digital 5.1 is.

Is deze BUG bij jullie al bekend? Zo ja wanneer rollen jullie de bugfix uit voor dit probleem, het is namelijk niet echt acceptabel dat dit kan gebeuren met zo'n duur systeem.

Ik ben benieuwd of er in NL meer mensen dit probleem ervaren na deze update.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

103 Reacties

De update staat klaar, ga naar instellingen en kies voor zoeken naar online updates. Laat je nog even weten of het gelukt is?

De app kan de update niet vinden. Helaas is het dus niet gelukt. Kan de update nogmaals worden klaargezet?

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Sonos,

Graag ontvang ik ook de update, ik ervaar dezelfde problemen als velen anderen. Nummer 7889506.

Alvast bedankt.


Update staat klaar.

Ik heb soortgelijke klachten, maar niet alleen bij tv maar ook bij streamen en muziek  vanaf nas. Alleen bij playbar andere componenten geven geen klachten of uitval diagnosenummer is 1032138471