Geen geluid op 5.1 na update (playbar, 2x play 1) - Oplossing beschikbaar


Gisteren is jullie laatste update uitgekomen voor de iOS app samen met de Playbar + Play 1's.
Deze update is voor jullie Privacy Voorwaarden die veranderen (versie: 7.4).
Hiermee heb ik ook de hardware thuis voorzien van de laatste versies zowel de playbar als de 2x play 1's.

Mijn thuis situatie is als volgt:
Samsung UE55KS7000 tv verbonden via TOSLINK(SPDIF) met de playbar
Achterzijde 2x de play 1.

Voorheen werkte alles perfect, tot na de update van gisteren.
Het probleem dat ik heb en wat ik heb kunnen reproduceren is als volgt:
Wanneer de stream die mijn TV uitzendt Dolby Digital 5.1 is en dit doorstuurt naar mijn sonos playbar. (bitstream, dus de TV doet er niets mee).
Geeft mijn playbar geen geluid, tevens maken alle speakers een tikkent geluid.

Wanneer ik forceer dat mijn TV een stereo stream stuurt, werkt het perfect.
Het maakt niet uit vanuit welke source deze 5.1 stream komt het werkt niet, pas na 60+ sec gaat het wel werken.
Of wanneer ik de playbar van de stroom afhaal en deze opnieuw op de stroom aansluit. Maar zodra ik dan van kanaal wissel en het betreft dan een 5.1 dolby digital stream moet ik opnieuw 60+ sec wachten voordat de speakers weer geluid gaan geven.

De apps via sonos zelf produceren netjes geluid (lees: spotify, plex & TuneIn).

Dan wat zoek werk ben ik ook een ander topic tegen gekomen op jullie engelse forum waar veel meer mensen klagen over dit zelfde probleem: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/no-sound-on-certain-channels-after-system-update-today-6789926

Hieruit komt ook wederom duidelijk naar voren dat deze problemen voorkomen wanneer de bitstream die door de sonos ontvangen wordt Dolby Digital 5.1 is.

Is deze BUG bij jullie al bekend? Zo ja wanneer rollen jullie de bugfix uit voor dit probleem, het is namelijk niet echt acceptabel dat dit kan gebeuren met zo'n duur systeem.

Ik ben benieuwd of er in NL meer mensen dit probleem ervaren na deze update.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

103 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Dat is vervelend om te horen. Graag zien we een diagnose van je systeem tegemoet die je maakt terwijl de Playbar zou moeten spelen maar dit niet doet. Het nummer mag je dan hier vermelden. Diagnose maak je zo.
Ik ervaar dezelfde klacht.

Plex, netflix en externe hd geven geen geluid meer over de sonos.

Heel vervelend.

Wat kan ik doen, kan de update ongedaan gemaakt worden
Reputatie 5
Badge +2
We zijn dit inderdaad met man en macht aan het onderzoeken. Op dit moment is de enige oplossing nog om het tv signaal om te zetten naar stereo (PCM) of in sommige gevallen door de Playbar opnieuw op te starten.

@Wimvdkolk Zou je voor mij je Playbar opnieuw op willen starten en dan een diagnose willen maken terwijl je DD geluid afspeelt? Het nummer mag je hier vermelden.
7763722

Als ik een film afspeel met plex, een app op de tv die voorheen wel werkte, komt er nu geen geluid meer.
Zelfde geldt voor het afspelen van een film via een usb hd. Werkte voorheen ook heel goed.
Net weer iets raars. Playbar en twee play 3 staan gekoppeld als surround. Lopen de drie's ineens een fractie achter met geluid. Mega irritant.
Alles losgekoppeld tot stand alone. Nu weer normaal geluid, maar surround is weg.
Badge
Ook ik heb dezelfde klacht.
Via mijn Samsung tv is er geen geluid als er dolby afgespeeld wordt. Dit hoeft niet perse 5.1 te zijn.
Ook 2.0 wordt niet afgespeeld
Alleen via PCM is er nog geluid
Ik heb de playbar al een keer opnieuw opgestart.
Diagnose nr: 7764446
Met normaal geluid bedoelde ik trouwens dat de speakers weer gelijk lopen. Het geen geluid probleem voor sommige kanalen is niet verholpen
Goedemiddag Bob,

Zoals gevraagd heb ik ook een diagnose verzonden onder nummer: 7767572 (zonder geluid) en 7767630 (met geluid)
Whats the make/model of your TV? Samsung
Samsung UE55JU7000.

Is your PLAYBAR wired or wirelessly connected to your network?
Draadloos.

Is your PLAYBAR wired to your TV or cable box/SAT box?
Aangesloten via optische kabel op TV.

Is the PLAYBAR experiencing issues when watching TV and(or) from a 3rd party app eg; Netflix?
Youtube en NPO app en soms Netflix app produceren geen geluid. Ttelevisie kijken via ZIGGO Connect werkt wel.
Instelling op TV staat op Bitstream.

Ik hoor graag van u.

Mvg,
Julian
Zelfde probleem hier met playbar en play 3

Enkel geluid bij pcm stereo en geen geluid bij 5.1 dolby via samsung tv

Graag wil ik de update terug zetten want voorheen werkte het al 2 jaar probleemloos
Ik heb ook een diagnose voor je: 7769973

Ik moet zeggen dat bij mij het redelijk gaat nadat ik de stroom van de Playbar af gehad heb. Het duurt ongeveer 10 tot 15 sec voor ik geluid krijg. Natuurlijk nog steeds veelste lang, maar het is te doen.

Ben benieuwd hoe snel sonos eindelijk met een oplossing komt. Dit is echt on acceptabel voor een systeem als Sonos.
Is het probleem te moeilijk @Bob M?
Ik mag hopen dat deze ...snel opgelost wordt. Onacceptabel.


Aangepast door: Ryan A vanwege taal gebruik.
Reputatie 5
Badge +2
Goed nieuws, er is een oplossing in de vorm van een update, deze dient handmatig aangezet te worden. Stuur hiervoor een diagnose in van je systeem en reply je diagnose nummer in dit topic. Wij zullen dan aangeven wanneer de update klaar staat.
Hoi Ryan,

Mijn diagnose staat hierboven!! Wanneer zal de update klaar staan voor mij? En kun je meer vertellen over de "bug" fix?
Reputatie 5
Badge +2
De update staat klaar, ga naar de Sonos app en controleer op updates.
Mijn app geeft aan dat er geen update beschikbaar is ???
Badge
Hallo,

Ook hier werkt het niet meer na de update, 7782624 is mijn diagnose nummer.

Bvd,

Lex
Hier hetzelfde probleem, netflix en youtube geen geluid, alleen getik.
Diagnose 7784582
Hopelijk snel een oplossing. Bedankt alvast
Reputatie 5
Badge +2
......er geen update beschikbaar is ???

Zou je een recente diagnose in willen sturen, reply hier het bevestiging's nummer.


......., 7782624 is mijn diagnose nummer.

...Hopelijk snel een oplossing. Bedankt alvast

Jullie update staat klaar, ga naar instellingen en kies voor zoeken naar updates.
Hier hetzelfde probleem. Mijn diagnose nummer is 7789366. Alvast hartelijk dank.
Reputatie 7
Badge +2
Hier hetzelfde probleem. Mijn diagnose nummer is 7789366. Alvast hartelijk dank.

Ook uw huishouden staat klaar voor een update, via instellingen zul je deze terug vinden.
Badge
En ik heb ook hetzelfde probleem 😠 mijn diagnose nummer is 7790180
Reputatie 5
Badge +2
........leem 😠 mijn diagnose nummer is 7790180

De update staat klaar, ga naar instellingen in de Sonos app en zoek voor online updates.
Badge
Dank u
Same here! Diagnose nummer is 7790855
Hier zelfde probleem, diagnose nummer 7790906