Geen 5.1 dolby alleen stereo

  • 24 September 2017
  • 3 reacties
  • 1027 Bekeken

Badge
Goedmiddag,

Sinds kort heb ik alleen nog stereo geluid ipv dolby 5.1 op alle kanalen van mijn decoder, inc. Hd de hd kanalen.

Ik hen een diagnose gestuurd met nummer 7878196.

Groet,

Alex

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Gaat de optische kabel van de PLAYBAR direkt in de TV? Zorg ervoor dat je de geluids instellingen van je TV op Dolby Digital 5.1 staat i.p.v. stereo.
Badge
Optische kabel gaat direct van de playbar naar de tv. Op mijn playstation 4 heb ik wel dolby 5.1 dus de instellingen op mijn tv staan neem ik aan goed. Ik gebruik een kpn decoder en heb een philips 55pus6401 zo uit mijn hoofd. Verder heb ik de playbar 2x play 1 en 1x sub.
Reputatie 5
Badge +2
De diagnose laat zien dat de Playbar stereo ontvangt, geen Dolby Digital. Wanneer je zegt dat je met je Ps4 wél DD hebt, dan bedoel je dat de televisie op dat moment wel DD doorgeeft aan de Playbar? Als dit laatste klopt, dan is het goed mogelijk dat de televisie instellingen goed staan, maar voor de zekerheid raden we toch aan om dit even te controleren. Ook kun je even kijken in de instellingen van de KPN decoder. Deze wil ook nog soms dit soort instellingen hebben. Als alles goed staat, dan zou je kunnen kijken of misschien de Playbar wel DD doorgeeft wanneer deze direct in de KPN decoder zit. Je kunt controleren wat de Playbar ontvangt via de app, bij instellingen, info over mijn Sonos systeem. Bij de entry van de Playbar vind je de audio ingang. Deze staat op stereo of op DD. We horen graag wat je vindt.