Beantwoord

échte surround?

  • 1 May 2018
  • 3 reacties
  • 456 Bekeken

is het mogelijk met sonos echte surround te krijgen? ik heb playbar / bass / en twee achter play 1, maar het voorgeluid is niet echt surround, het is toch niet moeilijk er twee play1 bij te plaatsen, de bar dan alleen voor spraak, en zo een echt surround geluid te kreeren? (en zo wat extra speakers te verkopen...)
icon

Beste antwoord door Tim S 3 May 2018, 11:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
met echt surround bedoel ik dat links en rechts voor speakers voldoende ver uit elkaar staan om een ruimtelijk effect te veroorzaken, de bar is gewoon te smal daar voor, het lijkt mij heel eenvoudig dit aan te passen (en zo wat extra speakers verkopen) en volgende stap nóg eens twee speakers zodat het 7.1 wordt

De Playbar of Playbase is 3.0, links midden en rechts.
Hier is verder niks op aan te passen, dus als dit niet door u zo ervaren word, dan kunnen we alleen nog adviseren Trueplay te proberen op deze setup.
Sonos is geen 7.0 of 7.1 installatie, misschien dat dit ooit in de toekomst gaat komen, maar voor nu is dit helaas niet het geval, en kan hier verder ook geen garantie's op geven of dit daadwerkelijk gaat komen.
met echt surround bedoel ik dat links en rechts voor speakers voldoende ver uit elkaar staan om een ruimtelijk effect te veroorzaken, de bar is gewoon te smal daar voor, het lijkt mij heel eenvoudig dit aan te passen (en zo wat extra speakers verkopen) en volgende stap nóg eens twee speakers zodat het 7.1 wordt
Reputatie 4
Badge +3
Wat bedoel je precies met echt surround? Bedoel je dit specifiek als je normale TV kijkt? Want als je TV verder netjes Dolby Digital naar de Playbar stuurt via de optische kabel, en je hebt een Playbar+SUB+2x Play:1 als surroundsysteem gekoppeld in de Sonos app, dan is dit "echt" surround. De Playbar is namelijk links voor, midden voor en rechts voor (een 3.0 systeem op zichzelf), de 2 Play:1's maakt dit een 5.0 systeem en de SUB maakt het een 5.1 systeem.
Als je specifiek doelt op volledig surround tijdens normaal TV kijken, dat is helaas niet te verwezenlijken gezien de TV in dat geval een stereosignaal (alleen links/rechts voor) naar de Playbar stuurt, en zult u de surroundspeakers of zacht, of niet horen.