Echo in geluid bij Beam Gen 2 en 2x Symfonisk.

  • 5 December 2021
  • 5 reacties
  • 420 Bekeken

Goedemiddag,

sinds kort hebben we een beam gen.2 geïnstalleerd. We waren reeds in bezit van twee symfonisk speakers hiermee wil surround zet maken. Dit lukt ook echter geeft hij het zoals ik lees bekende echo geluid. Dit doet hij bij zowel tv als radio niet gelijk maar na verloop van tijd. 

de boxen zijn bedraad aangesloten, ik had eerst WiFi uit gezet, maar daarna aan, geen verschil. 
 

wie weet de oplossing, anders kan ik hem helaas weer beter retour sturen.

 

 

 

 


 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Heb je er echt een surround set van gemaakt (https://support.sonos.com/s/article/2927?language=nl_NL), of heb je de Symfonisks gegroepeerd (https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL)met de Beam? Alleen in het laatste geval heb je last van “bekende echo geluid". Bij een surround set up mag dat niet voorkomen. bij een surround set up is het beter om de wifi (eigenlijk: alle radioverbindingen) op de Beam aan te houden en alleen de Beam te bekabelen. De aparte 5Ghz verbinding die dan naar de Symfonisks wordt aangemaakt is de snelste route voor surroundsignalen.

Mocht je inderdaad nog een echte surround set up moeten doen, let dan op de zinsnede over dat voordat je begint je home cinema-product en de producten die je wilt toevoegen als surroundspeakers, al aan je Sonos-systeem zijn toegevoegd als aparte kamers. De Symfonisks mogen dus niet samen in één Sonos “kamer” staan (als stereopaar).

 

Dank voor de info! Geen problemen meer gehad.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou om te beginnen alleen de Beam bedraad aansluiten. Sonos ziet de surroundset als 1 box.

Dank voor beide antwoorden! Ik heb nu eerst de beide Ikea boxen losgekoppeld van vast internet en wifi ingeschakeld. Beam was al gekoppeld via netwerk, dit laten we eerst zo. 
 

We wachten het af.

Reputatie 7

Let wel: voor surround moet, als gezegd, ook op de Beam wifi aan!