Beantwoord

Echo geluid

  • 2 November 2016
  • 39 reacties
  • 8105 Bekeken

Ik heb een probleem met mijn sonos systeem (playbar, sub 2x play1) als ik tv kijk is het eerst nog gewoon geluid maar naar een tijdje lijkt dat die overschakelt naar een andere geluid soort echo. Kan dit komen door slechte verbinden met play1 want heb me play 1s pas net en toen is het probleem pas gekomen.
icon

Beste antwoord door Tim S 9 January 2020, 14:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

39 Reacties

Perfect opgelost door de telefonische helpdesk van SONOS. TV op optisch geluid gezet en hele echo is weg. Weer het perfecte geluid van SONOS terug. Dank!!!!!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +2
Hoi. Ik heb exact hetzelfde, echter niet bij TV geluid, maar terwijl ik Spotify aan het luisteren bent. Diagnose # 1276693381. Het valt mij op dat in de sonos app het lijkt of er niets is ingesteld? Heel veel greyed out, zie foto
De software voor je IPhone is up-to-date.
Het gaat om de speakers die nog op 9.1 staan en naar 9.2 gezet moeten worden.
Als je onderin op Online Updates drukt zal je zien dat er een update beschikbaar is voor je speakers.
Reputatie 7
Badge +2

Jullie lopen helaas tegen een probleem aan wat we op het moment in onderzoek hebben.
Als u de soundbar zou groeperen met een andere kamer, dan zult u helaas de problemen ervaren waar u nu tegenaan loopt.
Je wilt het liefst de groep opzetten vanuit de soundbar.
Je zou onderin op de knop "Kamers" kunnen drukken, om op de knop groep te drukken van de soundbar, om andere kamers met de soundbar mee te laten doen.
Mocht u de soundbar toevoegen aan een andere kamer, dan zullen de surround speakers helaas een echo of volledig uitval van geluid kunnen leveren.
Dit is uiteraard een groot probleem en heeft een hoge prioriteit voor Sonos om op te lossen.
Dit zullen we dan ook oplossen via een software update.
Moet helaas verzoeken even geduld te houden, en de groep niet op te zetten, of via de soundbar op te zetten, ipv via een andere kamer.

Hoe u kunt groeperen staat ook beschreven in de volgende FAQ:
https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

We werken er hard aan dit probleem in een toekomstige update op te lossen.
Tot die tijd moet ik u helaas vragen de nu aangeboden work-around te gebruiken.

Weet dat we dit ook in andere meer actuele topics beschrijven.

Dit topic is van 2016, en het probleem wat de originele topic poster heeft geplaatst heeft niks te maken met wat ik nu hier als voor Sonos bekend probleem omschrijf.

Paar weken is 1 Sonos one er plots mee opgehouden.
We hebben netjes een nieuwe gekregen echter hebben we nu om de paar minuten een echo.
Het vreemde was ook toen dat gebeurde ik ook de andere one in de app kwijt was.

Heb nu de “nieuwe” one weer toegevoegd aan het systeem.
Het systeem bestaat uit:

1x Playbar 
2x One links en rechts
1x Sub

En boven los nog een Ikea speaker die ik nooit gebruik.

Ik zie in het netwerk dat Sonos een Vlan maakt via de Playbar.
Hierdoor lijkt het dat de 2 one's niet via Wifi geconnect zijn. 
Het netwerk is zelf niet veranderd heb ook een backup voor de zekerheid terug gezet.

 

Ik heb 1x de playbar en 2x play 1 in surround. Daarbij heb ik in de keuken 1x play1. 

 

Bij afspelen Spotify in een groep, of tv kijken horen wij het behoorlijk echo en. 

Heel vervelend.

Mijn diagnose nummer is 754392912.

 

Groet Michael 

Hallo,

 

ik heb zelf ook last galmen tussen de surroundgeluid en de playbar. Ook lopen ze niet synchroon met de verschillende kamers.

 

ik moet jullie mededelen dat dit probleem na de laatste update niet verholpen is!!

 

werk aan de winkel voor Sonos!

Reputatie 7
Badge +3

Zoals Tim in zijn reactie aangeeft zou het opgelost moeten zijn. Indien je toch nog problemen ervaart dan zien ze graag een diagnose tegemoet. Zonder zo’n diagnose zullen ze je dus niet kunnen helpen en valt er weinig uit te zoeken voor ze. 

Ik heb een echo geluid aks ik de Beam met  2 play1’s afspeel met muziek. Diagnose 660311346. 

Beste sonos,

ik ervaar hetzelfde probleem. Ik heb de connect en de sonos move op wifi gezet en naast elkaar staan. Ze geven nog steeds een kleine echo het scheelt niks maar het valt enorm op. 
 
groetjes,

thijs

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb 1x de playbar en 2x play 1 in surround. Daarbij heb ik in de keuken 1x play1. 

 

Bij afspelen Spotify in een groep, of tv kijken horen wij het behoorlijk echo en. 

Heel vervelend.

Mijn diagnose nummer is 754392912.

 

Groet Michael 

Je loopt helaas tegen een probleem aan wat we op het moment in onderzoek hebben.
Als u de soundbar zou groeperen met een andere kamer, dan zult u helaas de problemen ervaren waar u nu tegenaan loopt.
Je wilt het liefst de groep opzetten vanuit de soundbar.
Je zou onderin op de knop "Kamers" kunnen drukken, om op de knop groep te drukken van de soundbar, om andere kamers met de soundbar mee te laten doen.
Mocht u de soundbar toevoegen aan een andere kamer, dan zullen de surround speakers helaas een echo of volledig uitval van geluid kunnen leveren.
Dit is uiteraard een groot probleem en heeft een hoge prioriteit voor Sonos om op te lossen.
Dit zullen we dan ook oplossen via een software update.
Moet helaas verzoeken even geduld te houden, en de groep niet op te zetten, of via de soundbar op te zetten, ipv via een andere kamer.

Hoe u kunt groeperen staat ook beschreven in de volgende FAQ:
https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

We werken er hard aan dit probleem in een toekomstige update op te lossen.
Tot die tijd moet ik u helaas vragen de nu aangeboden work-around te gebruiken.
 

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb een probleem met mijn sonos systeem (playbar, sub 2x play1) als ik tv kijk is het eerst nog gewoon geluid maar naar een tijdje lijkt dat die overschakelt naar een andere geluid soort echo. Kan dit komen door slechte verbinden met play1 want heb me play 1s pas net en toen is het probleem pas gekomen.

Hi Ralph, als je dit probleem nog altijd hebt kun je dan een diagnose maken? 

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Plaats het nummer dat in beeld verschijnt hier als reactie.

Ik heb een echo geluid aks ik de Beam met  2 play1’s afspeel met muziek. Diagnose 660311346. 

Dank je wel Bart. Ik zie dat je Beam veel storing ervaart op de 5Ghz frequentie. Dit lijkt te komen door je TP-Link, dus ik neem aan dat je Deco's hebt staan? Hoe dicht staat de dichtstbijzijnde van je Beam vandaan?

Hier ook weer een echo! Playbar en 2x play 1 als surround. Zo vervelend! Ik ga even goed lezen wat ik kan doen. Alles is up to date word er moedeloos van. Ps: we hebben het al heel lang en dacht dat de playbar kapot zou gaan..., regelmatig goed te horen, behalve met netflix..en dat kijken we vaak. Dan hebben we het niet😱 we dachten dat het misschien door onze tv kan komen? (Samsung) ? 

Ongeveer een meter van de Beam.

Ik heb de Deco nu verplaatst

 

Ik heb ook een echo. Ik gebruik playbar sub en 2 one’s in de kamer en een play 5 in de keuken.

 

diagnose 1399797769.

 

gr manfred

Badge

Ik heb een Sonos playbase met 2x sonos one als surround. Als ik radio heb aanstaan via tunein dan is er als ik hem aanzet meestal niets aan de hand, maar na verloop van tijd komt er een echo in de surround speakers. Als ik dan even uit- en weer inschakel is het weer opgelost, maar het komt vaak ook weer terug. 

Diagnose nummer is 391223670 

Badge
Zit er een vertraging in misschien waardoor het op een echo lijkt? Heeft u de componenten wel in 1 groep zitten?
Ja lijkt wel vertraging op de play1's.
Ja heb ze gewoon in de groep samen met soundbar en sub zitten
Reputatie 5
Badge +2
Zou je voor mij een diagnose in willen sturen, zodat ik deze even kan bekijken. Post je bevestiging's nummer hier.
Nr: 6732794
Ik heb dit ook als ik tv kijk met playbase en 2 Sonos 3 speakers. Is irritant.
Reputatie 5
Badge +2
Wil je dan misschien ook een diagnose maken en het nummer hier posten? Dan kunnen we wat meer zeggen over je systeem.
@Bob M - zou je ook kunnen kijken naar 8395718? Als ik het TV geluid niet alleen op de playbase zet, maar ook op de Play1 dan (1) lijkt er een kleine vertraging te zitten waardoor er een echo effect te horen is en (2) wordt het geluid op de Play1 af en toe heel kort onderbroken (hikje). Dat gebeurt niet bij andere bronnen.

F
Met klantenservice van SONOS TV op OPTIS+CHE verbinding gezet en nu heerlijk geluid, zoals we dat kennen van SONOS!!!
Ervaar ook een echo als ik tv kijk. Ik gebruik een playbase met 2 play 3's bij de playbase en 2 play 1's achter, voor het surround.
Mijn tv audio uitgang staat reeds op optisch.