Beantwoord

Echo geluid

  • 2 November 2016
  • 39 reacties
  • 8105 Bekeken

Ik heb een probleem met mijn sonos systeem (playbar, sub 2x play1) als ik tv kijk is het eerst nog gewoon geluid maar naar een tijdje lijkt dat die overschakelt naar een andere geluid soort echo. Kan dit komen door slechte verbinden met play1 want heb me play 1s pas net en toen is het probleem pas gekomen.
icon

Beste antwoord door Tim S 9 January 2020, 14:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

39 Reacties

Badge
Zit er een vertraging in misschien waardoor het op een echo lijkt? Heeft u de componenten wel in 1 groep zitten?
Ja lijkt wel vertraging op de play1's.
Ja heb ze gewoon in de groep samen met soundbar en sub zitten
Reputatie 5
Badge +2
Zou je voor mij een diagnose in willen sturen, zodat ik deze even kan bekijken. Post je bevestiging's nummer hier.
Nr: 6732794
Ik heb dit ook als ik tv kijk met playbase en 2 Sonos 3 speakers. Is irritant.
Reputatie 5
Badge +2
Wil je dan misschien ook een diagnose maken en het nummer hier posten? Dan kunnen we wat meer zeggen over je systeem.
@Bob M - zou je ook kunnen kijken naar 8395718? Als ik het TV geluid niet alleen op de playbase zet, maar ook op de Play1 dan (1) lijkt er een kleine vertraging te zitten waardoor er een echo effect te horen is en (2) wordt het geluid op de Play1 af en toe heel kort onderbroken (hikje). Dat gebeurt niet bij andere bronnen.

F
Met klantenservice van SONOS TV op OPTIS+CHE verbinding gezet en nu heerlijk geluid, zoals we dat kennen van SONOS!!!
Ervaar ook een echo als ik tv kijk. Ik gebruik een playbase met 2 play 3's bij de playbase en 2 play 1's achter, voor het surround.
Perfect opgelost door de telefonische helpdesk van SONOS. TV op optisch geluid gezet en hele echo is weg. Weer het perfecte geluid van SONOS terug. Dank!!!!!!!!!!!
Mijn tv audio uitgang staat reeds op optisch.
Reputatie 5
Badge +2
........wordt het geluid op de Play1 af en toe heel kort onderbroken (hikje). Dat gebeurt niet bij andere bronnen.

Dit komt door draadloze storing, de PLAYBASE communiceert met gegroepeerde spelers over het 2.4 ghz netwerk, met surrounds is dit anders namelijk over 5ghz. Overigens zie ik dat je meerdere wifi punten heb, dit is een netwerk setup die wij niet kunnen ondersteunen omdat Sonos altijd schillende wifi punten zal zien i.p.v. 1, geadviseerd is dat ook om 1 speler permanent aan je netwerk te bekabelen.

....Ik gebruik een playbase met 2 play 3's bij de playbase en 2 play 1's achter, voor het surround.

Staan de TV luidsprekers uit? Is de vertraging op de surrounds of of de PLAYBASE te horen.
De tv luidsprekers staan uit. De vertraging zit hem in de play 3's die naast mijn playbase opgesteld staan.
Reputatie 5
Badge +2
@DebbyKr Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je deze.
Hoi Bob, hierbij mijn diagnose nr 8413103
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Bob, hierbij mijn diagnose nr 8413103
Hoe ervaar je de Echo?
Is dit alleen op TV geluid als je de Play:3's groepeert aan de Playbase met surround speakers?
De Play:3 speakers zijn er eigenlijk alleen voor muziek, niet voor TV geluid.
TV geluid is alleen bedoelt voor de Playbase met zijn mogelijk Sub en Surround speakers gekoppelt
Hoi Tim, de echo lijkt opgelost. Ik heb de audiovertraging in de app aangepast. Sindsdien ervaar ik minder echo. Weet niet of dat ook de oplossing is maar het lijkt er wel op.
Ik gebruik mijn base altijd icm de 3's voor tv geluid van voren. De 1's gebruik ik achter als surround.
Reputatie 7
Badge +2
Waar je de Sonos nu voor gebruikt daar is Sonos niet voor ontwikkelt.
Alleen de Playbar of Playbase is bedoelt voor het afspelen van TV geluid.
De Play:3's zijn er alleen voor muziek wat er in de app te vinden is, radio, spotify, andere muziek, niet voor het groeperen aan de Playbar of Playbase voor TV geluid.
Neem aan dat de combinatie en opzet verder geen kwaad kan. Dat het niet hoort en ideaal is dat is mij inmiddels duidelijk. Echter bij gebrek aan beter (sub) wil ik toch net dat beetje extra geluid.
Reputatie 7
Badge +2
Het groeperen kan verder geen kwaad, maar bij het groeperen van TV geluid, en er word stottert geluid ervaren, of een echo, kan ik helaas alleen bevestigen.
Enige oplossing zou zijn om alle Sonos bedraad aan te sluiten op het netwerk, wat redelijk de draadloze gedachte van Sonos teniet doet.
Hoi. Ik heb exact hetzelfde, echter niet bij TV geluid, maar terwijl ik Spotify aan het luisteren bent. Diagnose # 1276693381. Het valt mij op dat in de sonos app het lijkt of er niets is ingesteld? Heel veel greyed out, zie foto
Reputatie 7
Badge +2
Hoi. Ik heb exact hetzelfde, echter niet bij TV geluid, maar terwijl ik Spotify aan het luisteren bent. Diagnose # 1276693381. Het valt mij op dat in de sonos app het lijkt of er niets is ingesteld? Heel veel greyed out, zie foto
De software voor je IPhone is up-to-date.
Het gaat om de speakers die nog op 9.1 staan en naar 9.2 gezet moeten worden.
Als je onderin op Online Updates drukt zal je zien dat er een update beschikbaar is voor je speakers.
Ik ben een Sonos beginner.. af gelopen weekeind een sonosset aangeschaft. Het probleem is nu dat als wij tv kijken hij dubbel klinkt. Kan ik hier wat aan doen? Dit is de diagnose: 1513917166
Reputatie 7
Badge +2
Ik ben een Sonos beginner.. af gelopen weekeind een sonosset aangeschaft. Het probleem is nu dat als wij tv kijken hij dubbel klinkt. Kan ik hier wat aan doen? Dit is de diagnose: 1513917166
Weet je zeker dat je de speakers van de TV hebt uitgezet? Anders komt het geluid uit de TV en ook uit de Sonos Playbar, dit kan een kleine echo produceren.
Wij gaan er vanuit dat je de Playbar gekocht hebt ter vervanging van de TV speakers, en raden daarom (ook in de installatie stappen) aan de TV-speakers uit te zetten via de instellingen van de TV.

Ik heb 1x de playbar en 2x play 1 in surround. Daarbij heb ik in de keuken 1x play1. 

 

Bij afspelen Spotify in een groep, of tv kijken horen wij het behoorlijk echo en. 

Heel vervelend.

Mijn diagnose nummer is 754392912.

 

Groet Michael