Beantwoord

Echo en uitvallende surround en sub

  • 8 December 2019
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

Na de laatste software update van de sonos app op mijn android telefoon loopt na een tijdje het geluid niet meer synchroon van de surroundspeakers en mijn sub met de playbar tijdens het afspelen van muziek (tv nog niet eens geprobeerd), na een tijdje vallen de play:5 en Sub helemaal uit.
Druk ik op de pauze/play knop op de play:5 als ze zijn uitgevallen, dan reageert de rest en schakelt alles uit. Schakel ik ze weer in via de app, dan loopt het wel weer synchroon voor een tijdje.
Heb een 5.1 opstelling met een playbar, 2x play:5 en een Sub en nog 3x een play1, elk in een aparte kamer.
Er is niets aan hardware/software veranderd. Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de 2 play:5 opnieuw ingesteld, sonos kanaal 1, 6 en 11 geprobeerd.

Iemand een idee?

bevestigingsnummer 1295073051

icon

Beste antwoord door Tim S 9 January 2020, 14:45

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Ik hoor dat dit vaker voorkomt. Sonos is er mee bezig.

 

P.S. Dit soort dingen heeft niets met de update van de app te maken, maar evt. wel met een update van het systeem. De app is slechts een afstandsbediening voor het systeem.

Reputatie 7
Badge +2

Je woonkamer speelt op het moment van de diagnose mee met de Keuken play:1 speaker.
Je loopt helaas tegen een probleem aan wat we op het moment in onderzoek hebben.
Als u de soundbar zou groeperen met een andere kamer, dan zult u helaas de problemen ervaren waar u nu tegenaan loopt.
Je wilt het liefst de groep opzetten vanuit de soundbar.
Je zou onderin op de knop "Kamers" kunnen drukken, om op de knop groep te drukken van de soundbar, om andere kamers met de soundbar mee te laten doen.
Mocht u de soundbar toevoegen aan een andere kamer, dan zullen de surround speakers helaas een echo of volledig uitval van geluid kunnen leveren.
Dit is uiteraard een groot probleem en heeft een hoge prioriteit voor Sonos om op te lossen.
Dit zullen we dan ook oplossen via een software update.
Moet helaas verzoeken even geduld te houden, en de groep niet op te zetten, of via de soundbar op te zetten, ipv via een andere kamer.

Hoe u kunt groeperen staat ook beschreven in de volgende FAQ:
https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

We werken er hard aan dit probleem in een toekomstige update op te lossen.
Tot die tijd moet ik u helaas vragen de nu aangeboden work-around te gebruiken.

Tot nu lijkt de work around te werken.

 

Reputatie 7
Badge +2

Heb vernomen dat met software update 10.6.1 welke 7 Januari is aangeboden, de problemen omtrent het stoppen of niet synchroon lopen van de surround speakers is opgelost.

Je zou dus weer een groep moeten kunnen opzetten vanuit elke kamer, ipv alleen vanuit de soundbar.

We horen uiteraard graag, als de problemen wel nog aanwezig blijven terwijl software versie 10.6.1 aanwezig is op het Sonos systeem.

Het liefst dan met een diagnose kort aangemaakt nadat het probleem zich voordoet.

Vooralsnog, gaan we er vanuit dat we iedereen veel plezier kunnen wensen van hun systeem, zonder de problemen die je mogelijk eerder heeft mogen ervaren.

Excuses voor het ongemak dat dit veroorzaakt kan hebben, en bedankt voor het geduld.