Vraag

Dolby werkt niet meer

  • 8 January 2020
  • 4 reacties
  • 229 Bekeken

Ik heb sinds een week de Beam en 2x One in een groep.

De beam is via HDMI ARC aangesloten op de TV. Op de TV zijn de KPN box, Apple TV en DVD speler via HDMI aangesloten. Via alle apparaten had ik prima dolby geluid! Tot eergisteren, er kwam helemaal geen geluid meer uit de Sonos groep (op wat gekraak na bij overschakelen van bron). Na het instellen van stereo doorgave op alle apparaten kwam er weer signaal binnen. Vreemd!?

Na een harde reset (stekker uit de beam) konden alle apparaten weer op dolby doorgave gezet worden en was er gisteren fantastisch geluid via alle apparaten.

Vanochtend tend via TunIn radio geluisterd, prima over alle drie de speakers. Radio uit TV aan….weer geen geluid!!!

Ik moest wederom de instellingen van de KPN box op stereo zetten om geluid te krijgen.

Wie heeft hier ook ervaring mee, wat doe ik fout of is dit een bug?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Ik had hier inmiddels toch wel een reactie (van iemand bij Sonos) verwacht!? 

Reputatie 7
Badge +2

Wil je verzoeken dit probleem aan te melden via email bij support@sonos.com, of om ons even te bellen.

We doen ons best om het forum onder ogen te houden, maar in principe is het een gebruikers forum voor gebruikers om met elkaar in contact te treden.

Wij zien het daadwerkelijk onderzoek doen naar problemen liever niet op het forum, maar via de mail of telefoon binnenkomen.

Voornamelijk moderaten we het forum, en in meeste gevallen alleen op momenten dat de tijd het toelaat.

Omtrent je probleem, Sonos zal afspelen wat deze ontvangt, klinkt ernaar dat er geen Dolby word aangeboden, waarin de Sonos dus ook niks kan laten horen.

Zie ook graag onze Home Theater community topic welke dieper ingaat op de werking van onze soundbars.

Dankjewel voor je reactie Tim!

Ik zal het probleem via de mail of telefoon voorleggen.

Hieronder nog een reactie op het volgende:

Je schrijft …..Wij zien het daadwerkelijk onderzoek doen naar problemen liever niet op het forum, maar via de mail of telefoon binnenkomen……

Als ik in de app op support klik dan krijg ik een pagina te zien waarop staat dat ik contact op kan nemen via:

-Community (24/7 bereikbaar)

-Facebook Messenger 

-Twitter 

En daar onder staat:

Of neem contact op via telefoon of mail

Als ik daar op klik, krijg ik weer een pagina die mij allereerst weer attendeert op de Community!?

Als ik dan zoals je aangeeft problemen moet melden via telefoon of mail. Dan is het wellicht handig om dit beter te vermelden op de supportpagina!?

 

Reputatie 7
Badge +2

Klopt, gaat ook mogelijk aangepast worden in de nabije toekomst.

We doen ook wel ons best om te assisteren via het forum, maar de wat moeilijkere technischere problemen zien we liever via tel/email binnen komen.

Dit omdat ‘t makkelijker te documenteren is en weer voor de volgende collega makkelijk uit te lezen is.