Vraag

Dolby Surround

  • 9 January 2018
  • 6 reacties
  • 2548 Bekeken

Sinds vorige week bezit ik een Sony Bravia KD65 smart oled TV met een sonos playbar, subwoofer en 2 play1 boxen. Installatie geen enkel probleem en een fantastische surround geluidservaring. Vandaag echter ontvangt de sonos installatie om de een of andere reden enkel nog een stereo signaal, gevolg geen surround systeem meer. Digicoder (telenet) nagekeken en de instelling staat op dolby. Ook aan de instellingen van de TV is niks veranderd. Netflix, Apple TV ... ook geen dolby 5:1 signaal meer. Sonos via smartphone en apple music geven nog wel een 5:1 signaal. Ondertussen heb ik de diagnostische test doorgestuurd onder het nummer 8339776. Kan er iemand helpen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
In dat geval ligt het aan de bron, en als het ook gebeurt bij Netflix en andere apps op uw TV, dan is je TV de hoofdverdachte. Neem even contact op met uw Televisie fabrikant, geef aan dat je de instelling van Dolby Digital wel goed hebt staan maar dat de TV dit niet doorstuurt.
Bedoel ingesteld 😃
Staat correct ongesteld.
Reputatie 5
Badge +3
Ik vond online de volgende mededeling voor jou televisie;

"Your model require that the Internal Speaker setting on the TV be turned Off and that the External Speaker setting is set to External Speakers or Audio System depending. Otherwise, only a 2CH PCM audio will be output."

Staat dit goed??
Dolby 5:1 wordt weergegeven bij afspelen muziek via de app en apple music. Alle mogelijke weergaven (telenet, netflix, apple tv) dus via het tv toestel geeft melding stereo.
Reputatie 5
Badge +3
Even ter controle.
Als je op je smartphone app kijkt ( "instellingen" en dan "info") zie je bij de soundbar "dolby 5.1" staan?
Dit is het op dat moment geldende inputsignaal