Vraag

Dolby digital

  • 6 July 2016
  • 8 reacties
  • 2409 Bekeken

Hallo forumleden

Als ik naar discovery channel kijk kan ik mijn samsung tv naar dolby digital zetten en heb ik volgens de sonos app 5.1output.
Als ik een dvd bekijk op een samsung dvd speler heb ik enkel stereo. Op mijn tv instelling kan ik dan enkel pcm of dts neo 2.5 aanduiden. Bij dts neo 2.5 heb ik geen geluid en op de app staat er audio wordt niet ondersteud. Als ik de optical in de dvd inplug verandert het zaakje niet. Hoe kan ik ervoor zorgen als ik een dvd bekijk dolby 5.1 geluid krijg? Is dit een software probleem van sonos? Ik lees namelijk dat sonos meerdere audio formaten niet ondersteund.
Hopelijl kunnen jullie mij helpen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 3
DTS wordt inderdaad niet ondersteund, Dolby Digital wel. Je zegt dat er geen verschil is als je de dvd speler direct koppelt aan de Playbar? Dan klinkt het alsof de dvd speler geen Dolby Digital kan sturen, maar dat klinkt me raar, normaal gezien kunnen dvd spelers dat wel. Dewelke heb je?
Ik heb een samsung smart tv ue40f7000sl en een samsung dvd speler dvd hr 773
Je dvd speler zal wel Dolby 5.1 ondersteunen. Het probleem zit hem in je Samsung televisie.
De meeste televisies ondersteunen alleen maar 5.1 geluid via digitale televisie middels een CI module in de tv.
Wanneer je andere apparaten via HDMI aansluit op je televisie, dan zul je zien dat in 8 van de 10 televisies het geluid omgezet wordt van 5.1 naar 2.0.

DTS wordt door Sonos helaas helemaal niet ondersteund, dus dit kun je vergeten.
Waarschijnlijk als je je dvd speler op Dolby Digital 5.1 instelt op de optische uitgang en direct aansluit op de Sonos zul je wel 5.1 geluid hebben.
Inderdaad yorror dit heb ik sinds kort ondervonden. Hoe kan ik dan een film bekijken via de laptop? Ik sluit de laptop aan via hdmi maar terug heb ik dan stereo. Als ik de sonos op mijn dvd aansluit heb ik inderdaad 5.1 Pfff had dit graag iets gemakkelijker had... Best dat we geen oudjes van 70jaar zijn.
Via de TV zal dat niet lukken. je kan proberen een film op een USB stick te zetten en dan in je tv steken. Mogelijk dat er dan wel 5.1 komt
Er zou iets moeten zijn waardoor ik mijn optical kan aansluiten op mijn laptop.
Er zijn wel behoorlijk wat laptops die optical out ondersteunen via de 3,5mm poort, maar je zal moeten uitzoeken of die van jou dat ook heeft. In dat geval kun je een kabel kopen die aan de ene kant 3,5mm Jack is en aan de andere kant optisch.
Yorror, usb stuurt dolby door. Eindelijk een oplossing gevonden. Bedankt!!!!