Vraag

Dolby Atmos Beam (Gen2) + AppleTV 2023 + Samsung TV mer Arc Hdmi

  • 13 January 2023
  • 7 reacties
  • 301 Bekeken

Hallo!

Ik weet dat er al meerdere topics zijn over dit onderwerp, ik heb van alles gelezen en geprobeerd maar ik kom er niet uit. Vandaar dat ik het zo probeer.

 

Ik heb een Sonos Beam (Gen2) en 2 Sonos One SL die ingesteld staan als surround speakers.

Ik heb een AppleTV 4K (nieuwste 2022 model).

En ik heb een Samsung F8000 TV met een HDMI ARC aansluiting.


De AppleTV zit aangesloten op een normale HDMI poort en de Sonos Beam staat aangesloten op de HDMI ARC poort.

De audiostructuur op de AppleTV heb ik ingesteld op dolby digital 5.1 omdat ik alleen de keuze krijg uit dd 5.1 en stereo.

Mijn tv staat ook ingesteld op dolby digital.

Moet er verder nog iets gedaan worden / ingesteld worden dat dolby atmos activeert?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor Atmos heb je volgens mij een e-Arc aansluiting nodig. Verwacht dus niet dat je Atmos naar je Beam kunt sturen.

Voor Atmos heb je volgens mij een e-Arc aansluiting nodig. Verwacht dus niet dat je Atmos naar je Beam kunt sturen.

Volgens de Sonos is dat wel mogelijk 

https://support.sonos.com/nl-nl/article/listen-to-dolby-atmos-on-sonos

Reputatie 7
Badge +3

Dan moet je gebruik maken van Dolby Digital plus. Geen idee hoe Apple TV daarmee omgaat, maar ook de tv moet die optie hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is wat ik lees op de support site van Apple: “De Apple TV 4K gebruikt een vorm van Dolby Atmos met een hoge bandbreedte die niet werkt via ARC-verbindingen.”

Ik had het net voor 5min voor elkaar via de Apple TV om bij Netflix de dolby atmos logo tevoorschijn te krijgen maar nu is hij weer weg, het moet dus wel kunnen op één of andere manier

Reputatie 7
Badge +3

Kan je deze ook instellen op je atv.

” 

Controleren of Dolby Atmos is geconfigureerd

Ga op de Apple TV 4K naar 'Instellingen' > 'Video en audio' en selecteer 'Audiostructuur'. Controleer onder 'Meeslepende audio' of 'Dolby Atmos' is ingeschakeld. Als de opties 'Meeslepende audio' en 'Dolby Atmos' niet worden weergegeven, kan het zijn dat u de configuratie van uw thuisbioscoopsysteem moet wijzigen.

 

Er staat helaas geen optie meeslepende audio