Beantwoord

Connect Blu Ray to Sonos (Play:1)

  • 17 March 2020
  • 4 reacties
  • 1146 Bekeken

Badge

Mijn huidige Home Cinema set weigert nog CD/DVD/Blu Rays af te spelen en ik ben op zoek naar een nieuwe Blu Ray Speler (CD/DVD/BR) die audio via Sonos (play:1) kan afspelen. Dit om van Home cinema met redelijke luidsprekers en kabels af te zijn natuurlijk. Ik ben al uren aan het zoeken geweest bij info over Sonos, Hifi, Expert, Sony, Philips e.d. maar word er allemaal niet erg veel wijzer van.

Zijn er goede Blu Ray spelers die te koppelen zijn aan 2x Sonos Play:1  speakers? 

Ik wil een 20 tal Blu Ray video's van concerten, maar ook honderden CD's en DVD's via Sonos kunnen afspelen (qua geluid, video uiteraard via TV) en zo mijn Home Cinema met luidsprekers  en kabels in zijn geheel opdoeken.  Ik gebruik die laatste toch al langere tijd ook al niet meer voor Radio en MP3, omdat ik ook op mijn Sonos speakers zowel Intune als vanaf mijn NAS audio kan afspelen.

icon

Beste antwoord door 106rallye 18 March 2020, 08:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Badge

Je zult dit echt moeten zoeken in de homecinema oplossing van Sonos. Op zijn minst zal je een Beam aan je tv moeten koppelen om daar dan het geluid vandaan te krijgen. 

ik was er al een beetje bang voor, zie ook mijn verdere antwoord voordat ik voor 300-500 euro extra investeer om incidenteel een concert, CD/DVD of film geluid/muziek te kunnen afspelen. Mijn vrouw interessert het al helemaal niet, die zet het liefst zelfs een los cd spelertje neer om een CD af te spelen...

Badge

Dank je voor de heldere uitleg, vereist nog wel wat meer onderzoek dus voor een eindoplossing.

Waarschijnlijk ga ik voorlopig voor scenario dat ik een nieuwe Blu Ray speler koppel aan mijn TV, en voor audio/muziek DVD/CD/BR ervoor kies om de analoge Home Cinema te laten tbv de muziek via de TV en evt films op en van de TV naar de externe luidsprekers. (Mijn TV staat niet tegen een muur, dus is de kwaliteit van het geluid sowieso “baggerslecht” omdat 75% naar achteren gaat). Idealiter via de Sonos speakers die ik toch al heb, maar blijkbaar kan dat niet direct (tenzij naast Blu Ray speler ook nog een Sonos Beam erbij, maar dan gaat het wel in de papieren lopen voor het incidenteel bekijken van Blu Ray concerten en films) en afspelen van een enkele CD (tenslotte kan ik via spotify al vrijwel alles afspelen qua muziek).

Reputatie 7

Je krijgt zonder een Sonos met een geluidsingang (de Play:5, Port, of één van de soundbars) het geluid van je BluRay niet in je Sonos-systeem. Alleen de soundbars (inclusief de met de soundbar gekoppelde surrounds) doen dat zonder vertraging (behalve voor gegroepeerde speakers). Bij mij werkt dit, zeker op mijn nieuwe TV (de oude had wat moeite met het doorgeven van surround), prima. Sonos is voor de doorgifte van surround afhankelijk van je TV en niet alle TV’s geven hetzelfde door.

Wat je je bovendien dient te realiseren, is dat Sonos van oudsher geen DTS doet, alleen Dolby Digital (zonder +). Gevolg is dat je bij BluRay die alleen een DTS-spoor hebben, afhankelijk van je TV of geen (bij mijn oude TV) of stereo-geluid (bij mijn nieuwe TV) hebt. Ik lees juist veel liefhebbers van muziek-DVD’s klagen over het ontbreken van een DTS-mogelijkheid. Vanaf juni komt er een nieuw besturingssysteem op Sonos, dat wellicht meer mogelijkheden biedt, maar als DTS voor jou relevant is, neem je een risico met Sonos.

Kortom: mij bevalt de Sonos-surround prima, maar denk na wat jouw behoeftes op dit gebied zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Je zult dit echt moeten zoeken in de homecinema oplossing van Sonos. Op zijn minst zal je een Beam aan je tv moeten koppelen om daar dan het geluid vandaan te krijgen.