Vraag

conflicten playbase / sub / surround

  • 29 January 2018
  • 1 reactie
  • 166 Bekeken

Hello,

Wij hebben een stevige SONOS setup. Ons hele huis staat vol met Sonos. Een one in de keuken, play 1 in de badkamer, play 5 in bureau (gen 1), play 5 in speelkamer (gen 1), play 1 in kinderkamer 1, play 3 in kinderkamer 2 en een play 3 in kinderkamer 3.

In onze woonkamer hebben we een setup met een bridge, playbase, sub en 2x play 1 in surround.

Een tijd geleden begon me op te vallen dat regelmatig de surround speakers uitvielen. Ik heb dan het systeem gereset. Vanaf de router alles uitgetrokken (stroom), echt alle speaker van onder in het huis tot boven. Dan een voor een na even wachten alles terug online gebracht. Het leek weer te werken, maar alweer merkte ik dat precies de sub niets meer deed. Dus alweer een algemene reset.
Nu begon het systeem helemaal te flippen en zag ik maar een deel van mijn speakers meer online.
Vandaag heb ik ALLE speakers een factory reset gegeven en ben ik het hele huis opnie gaan connecteren.
Ik vertrek vanuit de TELENET router rechtstreeks naar de bridge en vandaar naar de speakers.

Eerst het hele huis online gebracht en als laatste de woonkamer (omdat hier de problemen zich voordeden). De playbase wil echter niet over sonos net connectie maken met het systeem. Dan maar via UTP kabel uit de bridge (switch) en dan herkende het systeem hem wel. Vanaf dat ik ook de sub aan de playbase wil linken begint alweer het systeem te flippen. De surround speakers vallen uit, de software crasht en nu is terug de hele living configuratie niet langer te zien in mijn app.

Ik heb ook al geswitched van kanaal 1 naar 6 naar 11 maar niets helpt. Er is ook neits veranderd aan onze configuratie van internet in het huis of iets dergelijk, of extra wifi toestellen bij gekomen.

Of hebben we teveel sonos in huis en conflicteert alles met elkaar?

Ik heb voordien een playbar gehad, die een paar maand geleden door een playbase gewisseld en sindsdien zijn er problemen.

HELP! dit is echt niet fijn.

Jan

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Alvorens we concreet over uw situatie kunnen spreken ontvang ik eerst graag een diagnose van uw systeem.
Laat het bevestiging's nummer graag in uw bericht zien.