Vraag

Chromcast aansluiten op Sonos (via KPN experiabox)

  • 29 November 2017
  • 7 reacties
  • 1800 Bekeken

Beste,
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Ik heb een Sonos Playbar en 2 Sonos Play 1 speakers. De Playbar zit aangesloten op de KPN experiabox (via de tv was aansluiten niet mogelijk) Nu heb ik ook een google chromecast en wil ik graag het geluid van hetgeen ik via de google chromecast afspeel ook via de sonos speakers horen.

Mijn vraag is nu dus... is dit mogelijk? Ik hoop het wel natuurlijk 🙂

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Omvormers raden we af. De werking ervan is niet te garanderen en we kunnen ze ook niet ondersteunen. In jouw geval kun je kijken of de Chromecast zelf een toslink uitgang heeft. Zo niet, dan is er geen makkelijk alternatief, tenzij er inderdaad een Sonos apparaat met een lijningang aanwezig is. Dit zijn de Play:5, Connect en Connect:Amp. Robert1978 heeft inderdaad de best mogelijke configuratie in dit geval.
Dus dan zou het "probleem" opgelost zijn... ik kan dan via een omvormer(?) de Playbar rechtstreeks op de tv aansluiten en dan zou het moeten werken
Badge +1
Er bestaan omvormers van tulp naar optisch.
Nee dat is net het probleem dat heeft mijn TV niet. (schijnbaar nog een heel oud modelletje...) vandaar dat ik de Playbar via de experiabox heb aangesloten, maar zodra ik nu dus de experiabox uitzet en via de chromecast tv kijk heb ik gene geluid meer....
Badge +1
En heft je TV een optische uitgang?
Dan zou je het met een toslinkkabel volgens mij voor elkaar meoten kunnen krijgen...
Helaas heb ik gene connect maar alleen een Playbar en Speakers... dus ik hoop dat het zonder een connect is op te lossen...
Badge +1
Werkt bij mij wel, via de line in van mijn connect.
Maar mocht er een gemakkelijker manier zijn: ik houd me aanbevolen!