Vraag

Bedrade front speakers integreren in Sonos Atmos


  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste Sonos gebruikers,

Ik gebruik een Sonos ARC, 2x de Sonos One als achter speakers en een Sonos sub.

Echter heb ik nog 2 prachtige bedrade front speakers welke ik graag mee zou willen laten doen in het geheel. Op de Sonos amp kan dit natuurlijk worden aangesloten, maar kan dit geheel op deze manier dan meespelen (als combi set) bij het bekijken van een film ?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is dus precies wat al is aangegeven. Voor muziek geen probleem maar voor films wel.

In je vraag verwijs je heel concreet naar gebruik bij film en dat gaat echt niet werken of is een vreemd geluid, ook bij muziek welke via een film afgespeeld wordt. Het gebruik bij muziek geldt alleen voor rechtstreeks streamen of afspelen via de Sonosapp.

 

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt mij een heel vreemde combinatie worden. Welk geluid zou er dan door de frontspeakers moeten worden weergegeven?

Sonos kent slechts het 5.1 (2) systeem, welke gevormd wordt door de soundbar, surrounds achter en 1 of 2 subs.

Misschien wel, maar ik mis toch front kracht. De ARC lijkt niet voldoende. Misschien de verkeerde ‘kostbare’ keuze gemaakt. 

Over het algemeen ben ik zeer tevreden (ook het gemak) met de Sonos Sub erbij. Deze moet je hebben anders is het wel heel klein in ‘t geluid. 

Maar aan de front mis ik gewoon de dikke kracht welke ik had en hoopte door een combi dit mogelijk te maken en in te kunnen schakelen wanneer nodig.

Reputatie 5
Badge +3

Voor muziek zou het wel kunnen maar met een film kijken gaat het niet werken. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou inderdaad de speakers dan als stereopaar voor neerzetten en dan alleen bedoeld voor muziek. Uiteindelijk is muziek bedoeld om in stereo af te spelen, maar topicstarter heeft het m.n. over film’s. Bij films is het een vreemde instelling omdat je dan stereo-geluid gaat combineren met surroundgeluid. Het klopt gewoon niet meer. 
Dit nog los van de kleine vertraging die ontstaat naar de voorspeakers.
 

Dank voor jullie reactie’s en meedenken. Wordt gewaardeerd. 

Ik vergat ook aan te geven dat ik zelf films maak van reizen. Montage in hoge kwaliteit beeld en audio (geen Atmos). 

Ik draaide dit altijd op een dikke Yamaha versterker met actieve luidsprekers van Infinity en een REL sub. Maar om een lekkere stream van Netflix/Disney te kijken en te genieten van goed Tv geluid ben ik ook happy met de Sonos set.

Had gehoopt dit ergens te kunnen combineren.
De Sonos Amp is dan geen oplossing voor mij, zo lijkt ‘t (auw)

Ik wil nog wel een wat oudere link delen welke ik had gevonden van iemand die zijn geluid m.b.t. het luisteren in stereo (muziek) heeft kunnen verbeteren door 2 stuks Play-3 naast zijn ARC te plaatsen incl. uitleg hoe je dit kun doen.

https://www.reddit.com/r/sonos/comments/lc3lz4/stereo_pair_play3s_ones_symfonisks_or_fives_added/

Mogeljjk wel als ik mijn eigen Stereo film speel. Ik ga het nog bekijken allemaal. Anders verkoop ik de boel misschien (Sonos) gewoon weer en ga ik mogelijk opnieuw beginnen met een Atmos versterker en losse componenten :-)

Reputatie 5
Badge +3

Misschien een gekke vraag hoor: je vraagt advies over stereo geluid bij het afspelen van zelfgemaakte stereo films. Waarom ga je dan atmos versterker kopen?

Ronald ik zoek/zocht een combi. Vandaar…. 

Reputatie 7
Badge +3

Film van tv of eigen film maakt niet uit. Het gaat om geluid wat door de tv doorgezonden wordt en dat is dus bij een eigen film ook zo.