Vraag

Beam werkt niet LG televisie

  • 17 January 2020
  • 10 reacties
  • 778 Bekeken

Badge

Goedemorgen,

In mijn woonkamer heb ik een Sonos Beam die op mijn oude digitenne kastje prima werkte. Alles was aangesloten zoals het hoort en ik kon altijd genieten van geweldige geluidskwaliteit.

Sinds een aantal maanden heb ik een nieuw Digitenne kastje gekregen van KPN (ZXV7200) en is elke keer dat ik mijn tv uitschakel en vervolgens weer inschakel het geluid weg. Ik volg dan de installatie stappen opnieuw in de sonos app op mijn smartphone. Ik lees daar dan de volgende mededeling:

 

Er is een apparaat dat interfereert met de HDMI-aansluiting. Koppel andere soundbars of receivers dan Beam los en probeer het opneuw. Zijn er nog steeds problemen koppel dan alle HDMI-apparaten los van de tv en sluit ze één voor één weer aan, te beginnen met Beam. 


Vervolgens voer ik bovenstaande uit en werkt alles weer. Nadat m’n tv aan en uit is geweest heb ik vervolgens weer geluid.

Zojuist heb ik getest of alles gewoon werkt als de HDMI kabel van de digitenne receiver uit de tv is, en dan blijkt m’n geluid op bijv Netflix gewoon te werken.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast veel dank!

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Badge

Na uitzetten en aanzetten tv heb ik weer geen geluid bedoelde ik.

Reputatie 7

Heb je al eens een andere HDMI-kabel tussen het Digitennekastje en de TV geprobeerd?

Badge

dank voor je reactie, dat levert helaas geen resultaat op.. blijft raar dat ie dus elke keer niet werkt als de tv opnieuw is opgestart..

 

is er iemand van Sonos die mij kan helpen? Of moet ik even telefonisch contact opnemen..

Reputatie 7

Telefonisch werkt meestal sneller.

Badge +1

Op welk toestel is uw beam aangesloten? Zoals ik kan opmaken uit uw openingspost is uw beam op uw digitennekastje aangesloten?? Indien ja, sluit uw beam eens rechtstreeks aan op je TV met een HDMI kabel?

Badge

Beam is al rechtstreeks op tv aangesloten met HDMI kabel. Het werkt ook gewoon als ik de kabels een keer loskoppel en de installatie via de app opnieuw volg.

Alleen voor gebruik elke keer kabels er in en uit is niet echt zoals het hoort.

Reputatie 7

De vraag die bij mij opkomt is of je het nieuwe Digitenne-kastje ook uitzet als je TV uitgezet wordt? Wat gebeurt er als je dat zou doen en je de TV en daarna het kastje (evt. in omgekeerde volgorde ) weer aanzet?

De reden voor mijn opmerking is dat apparaten via HDMI communiceren over wat er allemaal is aangesloten. Als je alleen de TV uitzet zou het Digitennekastje wel eens in verwarring kunnen raken - verwarring die bij een herstart van de TV dan zou blijven bestaan.

beste ww90,

Is het probleem met de beam met een lg tv al opgelost??

Ik heb nl exact het zelfde probleem maar dan met een sony tvmet een digitenne kpn tuner zxv7200 en een beam.

De beam werkt perfect maar zodra als ik hem in standby zet en weer actief dan is het geluid weg.

de fout melding is dan: tv speaker actief door communicatiefout audio systeem.

Als ik alle kabels loskoppelen en weer aansluit dan werkt het weer zolang ik de tv maar niet uitschakel.

Reputatie 7

Mij valt op dat je een andere foutmelding krijgt als de topic starter.


Heb je mijn oplossing geprobeerd?

Ik heb uw oplossing geprobeerd maar helaas.Wel is opvallend dat als ik alleen de kpn tuner zxv7200 uit schakel en weer in schakel dat het geluid niet weg is en blijft op audio systeem. Wanneer ik zowel de tv als tuner uit schakel en inschakel ( diverse volgordes geprobeerd)dan gaat het geluid over op de tv speaker. Als ik het dan in instellingen tv wijzig naar audio systeem dan werkt het ca 10 sec en dat gaat het weer terug naar de tv speaker.