Vraag

Beam vervangen door Arc

  • 18 March 2023
  • 5 reacties
  • 187 Bekeken

Ik ben in het bezit van de Sonos Beam, de Sub en 2 Play1 als surroundspeakers. Ik heb me al geruime tijd geleden de Arc aangeschaft en wil deze graag ter vervanging van de Beam installeren. Hoe ga ik stap voor stap te werk? Ik heb als tv de Samsung QE55Q9FNAL. Bedankt.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Ik zou in de app de surrounds en de Sub ontkoppelen van de Beam en ze even stroomloos maken. Dan geef je de “kamer” waar de Beam in staat een andere naam. Vervolgens ontkoppel je de Beam van de TV en zet hem ergens anders neer. Wel even aansluiten op de stroom - hij onthoudt dan je instellingen kan ze overbrengen op de Arc straks.

Dan sluit je de Arc aan op de TV en de stroom en voegt hem toe aan een bestaand systeem. Geef de Arc de naam van de kamer zoals die eerst met de Beam luidde. Als dat klaar is doe je de surrounds weer aan de stroom en voegt ze toe aan de Arc, zelfde met de Sub.

Geef het systeem even tijd en besluit daarna of je de Beam evt. alsnog verwijdert en verkoopt (dan even resetten). Gebruik je hem bij een andere TV dan ben je al klaar.

106rallye: bedankt voor je duidelijke stappenplan! De installatie op zich is goed gelukt. Echter is het geluid dat uit de Arc komt zeer dunnetjes! Klinkt heel erg vlak en ronduit belabberd, net alsof er geen surroundsysteem aangesloten is… Enig idee waar dat kan aan liggen?

Ondertussen ben ik erachter dat het aan de Sub ligt. Komt geen of nauwelijks geluid uit. Heb denk ik al zowat alles geprobeerd (fabrieksinstellingen, ontkoppelen en terug toevoegen, op andere plaatsen gezet, WiFi op Arc staat ook aan,…) en helaas niet te verhelpen. Iemand misschien toch nog de ultieme oplossing?

Reputatie 7

Heb je een Trueplay gedaan? Dat kan evt. ook met een geleende iPhone of iPad.

Ja, heb ik ook gedaan. Hij stopt vroegtijdig omdat hij één van mijn producten niet kan vinden en jawel dat is de Sub…