Beantwoord

Beam verliest steeds verbinding met Samsung TV


Badge
Hoi,

ik ben blij met mijn Beam en 2x Play5!

Maar (bijna) elke keer als ik mijn Samsung tv (QE49Q7FAM) aanzet is ie connectie met beam verloren en speelt de tv geluid af via de tv speakers.

is dit op te lossen?

Groet!

Tim

icon

Beste antwoord door timgrif 30 July 2019, 09:31

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

22 Reacties

Badge
Hmm lastige vraag misschien 🙂 Mocht iemand tips hebben dan heel graag. Thanks.
Reputatie 5
Badge +3
Staan de audio instellingen van je tv juist?
Op mijn Sony tv moest ik ‘ prioriteit van audiosysteem ‘ aanzetten en toen was alles opgelost, anders keerde hij telkens weer naar de tv speakers.
Badge
@Difke dank voor de suggestie!

Maar helaas, die instelling heeft mijn tv niet. Of in ieder geval onthoud de tv de instelling niet..
Reputatie 7
Badge +2
Zit de Beam via de HDMI Arc poort aangesloten? Of maak je gebruik van de optische convertor die we meeleveren met de Beam?
In principe zou de TV via de HDMI Arc poort te horen krijgen van de Beam, dat deze het geluid gaat regelen voor je Samsung, de Samsung zou hierdoor automatisch zijn eigen TV-speakers moeten uitzetten.
Mocht het via de optische poort aangesloten zitten, dan wil je in de instellingen van de Samsung TV de TV-speakers permanent uitzetten, anders zou je het geluid uit beide de TV en de Sonos horen, wat een kleine echo met zich mee kan brengen.
Badge
Hoi Tim,

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik de HDMI Arc poort.

Ik trek nu steeds even de HDMI uit de beam en steek 'm er weer in...dan herkent de Samsung de Beam en werkt het weer. Of soms kan ik ook het geluid via settings switchen van tv speakers naar beam...maar dat werkt niet altijd.

Ik snap niet zo goed wanneer/waarom de TV de Beam 'vergeet'. Als ik de TV uitzet en direct weer aan dan is de Beam vaak nog wel actief. Maar het lijkt erop dat als ik langer wacht de Beam vergeten wordt.

Sorry beetje vage uitleg. Zijn er meer mensen met dit probleem voor zover je weet?

Thanks,

Tim
Reputatie 7
Badge +3
Al eens een andere hdmi-kabel gebruikt? In principe wordt er altijd aangegeven de apparaten stroomloos te zetten alvorens de hdmi kabel te plaatsen.
Reputatie 7
Badge +2
Toch als het probleem blijft aanhouden, zouden we adviseren contact op te nemen met de fabrikant van de TV.
Dit probleem zal je niet alleen met de Sonos Beam ervaren, andere soundbars van andere fabrikanten die via de HDMI Arc zijn aangesloten, zullen waarschijnlijk precies het zelfde probleem ervaren.
Badge
Bedankt voor de feedback!

Ik ga vanavond even proberen met een andere HDMI kabel. En misschien nog één keer alles from scratch instellen en hope for the best.

De HDMI kabel meegeleverd met de Beam is degene die ik moet gebruiken toch? Of kan ik elke willekeurige HDMI kabel gebruiken?

Kan het er niet aan liggen dat ik ook regelmatig spotify afspeel over m'n Beam, Plays en Sub (tegek geluid!). Dat dat de boel in de war brengt.

Op de een of andere manier klinkt contact opnemen met Samsung over dit probleem niet erg aanlokkelijk. Niet al te beste ervaringen mee (van het kastje naar de muur zeg maar).

Gr!
Reputatie 5
Badge +3
Je kan elke HDMI kabel gebruiken.
Dat je Regematig Spotify gebruikt heeft er niets mee te maken hoor.
Ook ik heb wat ervaring Samsung, en begrijp je reactie, één van de redenen dat ik geen Samsung meer moet. Sommigen zullen er wel tevreden over zijn, zo zal dat wel bij ieder merk zijn 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Zijn er ook meerdere apparaten aangesloten via hdmi aan de tv. Je zou dan ook eens kunnen proberen die te verwijderen en dan kijken of er nog problemen zijn. Dan 1 voor 1 terugplaatsen om te kijken wanneer het probleem weer ontstaat. Soms verstoort een apparaat de communicatie.
Heb je ook al gekeken of de laatste software op de Samsung staat?

Indien geen andere apparaten aangesloten dan zou je, indien gebruikt, ook de Beam kunnen aansluiten op de tv-ontvanger.
Nog een mogelijkheid is aansluiten via een optische aansluiting. Uiteraard ook indien aanwezig.
Badge
Hoi!

Ik heb een andere HDMI kabel gebruikt maar dat lost het probleem niet op. Ik heb de laatste software van Samsung en ook de laatste software van Sonos. Check :-)

Ja er zijn meerdere apparaten aangesloten: een Sony Bluray speler, Chromecast en een Ziggo next box. Het een voor een terugplaatsen van apparaten is nog al een dingetje: als ik de TV 's ochtends opstart start ie steeds weer met de TV speakers ingeschakeld. Maar als ik 'm uitzet en redelijk snel daarna weer aanzet dan is ie meestal Sonos nog niet vergeten. Dus een voor een testen is lastig.

Jammer dat de twee merken niet seamless samenwerken. De Samsung TV moet onthouden dat ik Sonos Beam als speaker wil. Maar ik denk dat hij dat ook wil maar dat op de een of andere manier de connectie met Sonos verloren gaat na x tijd of bepaalde acties.

Ik lees in het forum dat er wel meer mensen problemen mee hebben maar kost allemaal een beetje teveel tijd alles uit te pluizen en te proberen 😞

Gr! Tim
Reputatie 5
Badge +3
Je bent zeker dat de geluidsuitvoer niet op TV-luidspreker staat?
Badge
Ik zet steeds de instelling handmatig terug naar HDMI. Maar als ik de TV dan later weer aanzet is ie (meestal) weer terug naar TV-luidspreker.
Reputatie 5
Badge +3
Blijven de rest van de instellingen wel behouden? Zoals de scherminstellingen.
Badge
Ja de andere instellingen blijven behouden.

Ik heb dus deze TV: https://www.samsung.com/nl/tvs/qledtv-q7f/QE49Q7FAMLXXN/. Alle apparaten worden via een 'one connect' box aangesloten.

Thanks voor het meedenken.

Gr! Tim
Reputatie 5
Badge +3
Wat als je de connect box ertussenuit haalt en alles rechtstreeks op je tv zou aansluiten?
Dat is natuurlijk weer een hele klus, maar mss toch een gokje waard.
Badge
Jep dat is een klus en daar ga ik niet aan beginnen. Kan ook helemaal niet volgens mij.

Ik ga Sonos wel eens bellen.
Reputatie 7
Badge +2
Ben toch bang dat dit met je TV te maken heeft, dat deze niet goed overweg gaat met de aangesloten apparatuur.
Sonos zal zich via de HDMI kabel kenbaar maken als speaker.
De TV moet hier uiteindelijk goed mee overweg gaan, wat je Samsung dus helaas niet zou doen.
Het is uiteraard een test, maar mocht je alle HDMI loskoppelen, en alleen de Beam verbonden houden, zou je dan het zelfde probleem blijven ervaren?
Misschien hoor je niks omdat er dus geen audio/video word aangeboden, maar zo kan je wel in de instellingen nagaan of het nogsteeds aangepast word.
Om desnoods 1 voor 1 producten terug aan te sluiten, totdat je weer tegen het probleem aanloopt.
Badge
Hoi,

ik heb alles opnieuw aangesloten en mn bluray speler niet meer gekoppeld (gebruik ik toch niet). En gek genoeg lijkt de TV Sonos nu wel te onthouden. De afgelopen twee dagen. Dus top!

Bedankt voor de tips en hopelijk blijft ie zo goed gaan!

Gr!
Reputatie 7
Badge +3
Top dat het nu lijkt te werken en blij dat je uiteindelijk toch besloten hebt om al je apparaten los te koppelen en opnieuw aan te sluiten.
Heel veel plezier van je Sonos.

Ik heb precies hetzelfde probleem Sonos Beam werkt prima met Samsung Frame en Ziggo Next maar zodra ik ook de blueray aansluit gaat het mis en verliest de Beam de verbinding met Samsung. Ik wil juist wel mijn Blueray gebruiken (via Sonos Port). Heeft Sonos hier geen oplossing voor? Of kan Sonos niet schakelen met Samsung dat dit opgelost wordt? Het is zo niet echt genieten van een mooie tv met mooie boxen.

hopelijk weet iemand toch nog een oplossing

☹️

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Het tv-signaal gaat via KPN digitenne en heb ik dit jaar een Samsung tv gekocht. Ik heb alles vernieuwd (kabels, tv kastje van KPN en de software van Samsung) en toch houd ik de interferentie-problemen. Ik heb een ouderwetse ‘kastje naar de muur en terug’ ervaring. Sonos verwijst me door naar KPN, die weer naar Samsung en Samsung zegt dat het niet aan hun ligt en zegt zelfs “Verschillende leveranciers en dan bestaat de kans dat het niet kan werken”.

Als ik de sonos op de tv aansluit en daarna de digitenne aansluit dan werkt alles prima. Als ik vervolgens de tv uitzet en weer aan dan werkt het niet. Na onderzoek is digitenne degene die de interferentie veroorzaakt. Deze is vernieuwd en het werkt nog steeds niet.  De optische aansluiting heb ik geprobeerd en dan werkt de afstandsbediening niet. Heeft iemand nog tips, voordat ik het weer terug ga sturen?