Vraag

beam onderste boven ophangen

  • 1 February 2020
  • 7 reacties
  • 1496 Bekeken

Is het mogelijk de beam onderste boven op te hangen en dan natuurlijk het geluid links en recht om te draaien. Volgens mij deed de playbar dit automatisch. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Hier zijn de plaatsingseisen voor de Playbar: https://www.sonos.com/support/nl-nl/sonos-user-guide/index.html#t=sonos-user-guide%2Fplaybar%2Fplaybar.htm

Dus niet in een kast, maar erop, zodat het geluid alle kanten op kan. Pas dan krijg je het geluidsbeeld dat Sonos bedoeld heeft. Hoe verder van de TV en hoe minder je je houdt aan de richtlijnen van Sonos, hoe slechter het geluid van je (dure) speaker tot zijn recht komt. Voor geluid van de TV geldt bovendien dat je eigenlijk wilt oproepen dat het geluid, vooral stemmen, “uit het scherm komen”. Een grote afstand tot het scherm verstoort dit.

 

Kortom: voor het beste resultaat leg je hem op de kast, voor het scherm.

Goedemorgen,

Is het ook mogelijk om de Playbar op z'n kop, onder een tv-meubel te plaatsen?

Dus zo:

 

Wij hebben namelijk een ‘zwevend’ meubel en willen het liefst de Playbar uit het zicht, waardoor de enige optie is om deze onder het meubel, zo ver mogelijk naar achter te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +2

De Beam is maar op 1 manier te positioneren, Links en Rechts zullen niet omdraaien als je de Beam op de kop zou plaatsen.

Met de Playbar is dit wel het geval, liggende aan of je de Playbar zou ophangen onder of boven de TV zoals het plaatje van EiDirk doet weergeven.

De speakers in de Playbar zijn 90graden gedraaid waardoor de speakers altijd naar je toe gericht en naar boven gericht staat. (in de staande positie)

Mocht je de Playbar dus tegen de muur positioneren, onder de TV, dan staan de speakers naar boven richting de TV gericht en naar jou toe op de bank zittende.

Boven de TV opgehangen, dan staan de speakers naar beneden gericht in de richting van de TV en naar jou toe op de bank zittende.

Links en Rechts zal dan altijd Links en Rechts zijn, Je zult wel links als rechts ervaren en visa versa, als je de Playbar onder of boven de TV tegen de muur zou plaatsen, maar dus verkeerd zou positioneren.

Dus het zwarte doek waar de speakers onder zitten moet richting de TV, en de grijze strip met Sonos-logo zo ver mogelijk weg van de TV.

Reputatie 7

De Playbar bevat inderdaad een sensor die intern aangeeft hoe hij is geplaatst. Ik dacht dat deze alleen liggend of staand aangaf, maar hij kan dus meer!

De Beam eehft niet zo’n sensor.

Badge +1

Maar bij de beam weet ik het niet...

Badge +1

De playbar kan wel degelijk boven de TV gemonteerd worden (ondersteboven), maar wat er dan met L/R gebeurd vraag ik me ook wel af….

 

Reputatie 7

Ondersteboven ophangen kan, maar links en rechts corrigeren (die zijn dan immers omgekeerd) gaat niet. Bij de Playbar overigens (maar dat kan ik fout hebben) ook niet, bij mijn weten kan die alleen liggen of rechtop staan, niet ondersteboven.