Beam of Ray en Sub?

  • 15 June 2022
  • 5 reacties
  • 97 Bekeken

Badge +1

In de woonkamer heb ik Sonos amp met hierop 2 boxen aangesloten (geen Sonos). Deze boxen vormen met de Sonos Sub 1 groep.  Als ik deze groep aan mijn tv hang via de Sonos AMP dan is het geluid van de tv trager dan het beeld op de tv. Nu zit ik eraan te denken om een Beam of Ray aan te gaan schaffen. Kan ik dan heel makkelijk de Sub aan de Beam/Ray hangen? En werkt dat goed? Ik wil de Beam/Ray eigenlijk alleen voor de tv gaan gebruiken en niet voor muziek want daar heb ik de losse boxen al voor.
Ik begrijp dat ik dan de boxen en Sub ook moet splitsen zodat ik de Sub aan de Beam/Ray kan hangen.


Ik twijfel nog tussen de Beam en de Ray omdat mijn tv (55 inch) geen Dolby Atmos ondersteund neig ik meer naar de Ray.
 

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. :-)


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Ik zou eerst eens gaan luisteren naar de Ray. Je oren zijn het beste om te beoordelen of je de Ray of de Beam moet hebben.

Ik vraag me wel af of je bij een Beam, die ook via HDMI aangesloten wordt, niet dezelfde vertraging zult hebben. Misschien eerst eens kijken of je dat (evt. met hulp van Sonos) kunt oplossen?

Hoi @Bakie,

Hij klinkt echt niet verkeerd de Ray.
Maar ikzelf zou de voorkeur geven in dit geval aan de Beam. Zelf heb ik de ARC. 
Aangeschaft na de Beam.
Het is net zoals @106rallye zegt, je kunt het beste even gaan luisteren.

Reputatie 7
Badge +3

Je moet wel een heel goede zaak hebben wanneer je een luistertest wilt doen en dan nog is de situatie en klank thuis heel anders. Blijft altijd erg moeilijk. 
Je zult echt je persoonlijke wensen op een rijtje moeten hebben en diverse reviews moet lezen/kijken. Gaat het puur om een “lichte” verbetering van het tv geluid dan zou de Ray voldoen, wilt je, uiteindelijk, toch meer en de soundbar ook voor muziek gebruiken dan zou ik toch zeker een stapje hoger gaan.

Ik zie het eigenlijk ook als het toevoegen van een sub. Eerst heb je zoiets van is het wel nodig maar heb je hem eenmaal staan dan wil je nooit meer terug. Het voegt zoveel meer toe dan alleen het lage geluid. 
En vergeet ook niet……. Muziek vanuit een surroundopstelling is echt een geweldige ervaring. Je gaat dit echt vroeg of laat toch eens proberen. 

Hoi @Bakie,

Bij deze zaak  kun je Sonos 100 dagen testen met een geld terug garantie.
Je moet maar even bekijken of dat wat voor jou is.
Gewoon thuis testen.

Badge +1

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het zeker overwegen.


Ik ben er sinds gisteren ook achter gekomen dat het geluid van mijn tv synchroon loopt over huidige boxen. Ik had het even om te testen weer aangesloten en tot mijn stomme verbazing werkte het nu wel. Zag in de Sonos app dat er nu meer opties zijn om het geluid te regelen, deze waren er bij mijn vorige poging toen geluid nog niet synchroon liep nog niet. Waarschijnlijk is er een update geweest waardoor dat probleem is verholpen.