Vraag

Beam met Telenet tv - box valt uit.

  • 7 November 2022
  • 6 reacties
  • 398 Bekeken

Sinds kort hebben we een wissel gedaan van onze oude Telenet digibox naar de nieuwe Telenet tv-box. We hebben een beam op onze tv via de ASR geconnecteerd, van zodra ik de tv - box connecteer valt de beam onregelmatig uit voor ongeveer 1 sec, met de vermelding op de tv dat er een communicatiefout is, waarna de beam terug activeerd. Wat kan hier de oplossing voor zijn? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec#:~:text=Ga%20naar%20%3E%20Digibox%2FDigicorder%20%3E,aan%20of%20uit%20te%20zetten.

CEC is standaard actief op de nieuwe Telenet TV-box. Je kan de optie niet uitzetten. Dan zou er toch vanuit Telenet of sonos een update moeten komen dit zeer storend voorval op te lossen? 

 

 

Hartelijk dank … ik probeer dit! 

Reputatie 7

Als ik die melding google, krijg ik allerlei zaken over de wifi-ontvangst van de box. Zo op het oog heeft dat niets te maken met Sonos.

De Telenet-box zou storing kunnen geven op de HDMI, die van Ziggo doet dat soms ook. De storing die de box via HDMI geeft is wellicht te voorkomen door op de box CEC uit te zetten in de instellingen van de box of via een apparaatje dat CEC-killer genoemd wordt.

Wat is ASR?

Mijn excuses ik bedoel ARC … sedert een paar dagen krijgen we nu ook de vermelding CS2512 op de TV.

Reputatie 7

Wat is ASR?