Beantwoord

Beam hapert.

  • 26 January 2019
  • 12 reacties
  • 2082 Bekeken

Gisteren heb ik de Sonos beam gekocht en aangesloten, geen problemen. Vandaag hapert het geluid via de beam bij het tv kijken, niet via Spotify.

Wat is hier het probleem?

Heb al een diagnose gedraaid: 1894059588
icon

Beste antwoord door Tim S 11 February 2019, 09:30

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De Beam krijgt een signaal aangeboden waar deze niet goed mee overweg kan, waar zit de Beam op aangesloten? Rechtstreeks op de TV?
Zou je de Beam eens op de TV-decoder kunnen aansluiten om te zien of het zelfde probleem zich voordoet?
Bedankt voor je reactie.

Als ik de beam aansluit op de tv-decoder heb ik geen last meer van het probleem.
Nu ontstaat dan wel het volgende, xbox en netflix krijg ik dan niet over de beam want die zitten op de tv aangesloten.
Reputatie 7
Badge +2
Klopt, het liefst zien we Sonos ook aangesloten op de TV, aangezien deze via HDMI al zijn geluid van verschillende Bronnen zou ontvangen, maar dit laat wel zien dat er iets in de TV niet goed gaat waardoor het geluid stotterend word aangeboden bij de Sonos Beam.

Er zit een krak geluidje op de beam, stemmen geeft ie wel goed weer masr heb er een kraakgeluidje bij. Werkte eerst gewoon prima!?

Badge +1

Zie je, ook hier, audio dips tijdens het spelen van de Beam als deze via HDMI ARC aan je TV zit verbonden. Sonos heeft dit probleem erkent en heeft hiervoor GEEN oplossing. 

Ze sturen je het bos in door te zeggen sluit maar met een optische kabel aan… maar dan heb je geen HDMI return channel optie meer.. en dat is PRECIES waarvoor mensen een BEAM aanschaffen, Precies waarvoor de BEAM op de markt is gekomen..

M.a.w. een rip off.. tot nu toe… Sonos erkent dit probleem dus maar er komt GEEN oplossing. 

Dus mensen denk goed na als je op het punt staat om een BEAM te kopen, want tot nu toe is alleen 2.0 geluid zonder haper te beluisteren. #fail

Reputatie 7
Badge +3

Op welke wijze heeft Sonos erkent dat er problemen zijn met de Beam? 
Er zijn volgens mij ook zat mensen bij wie het wel werkt. Volgens mij heb jij een Ziggo Next kastje, waar je heel veel ellende met 5.1 dolby over leest en wat met een laatste firmware opgelost leek, maar toch ook weer niet.

 

Badge +1

Sonos gister aan de lijn gehad, en de dame gaf aan, dat dit een bekend probleem is en dat de enige optie is om de optische kabel te gebruiken. Maar dit is geen optie. Dus blijft Sonos eigenaar van het probleem. HDMI ARC betekent dat fabrikanten met elkaar moeten samenwerken, en het probleem oplossen. Daar ligt het hele probleem. En Sonos erkent dit. 

80% van het Sonos volk luistert 2.0 dus ik begrijp dat jij aangeeft dat er verder niemand last heeft… maar met de komst van de Beam (HDMI ARC) is dit een heel ander verhaal.

Badge +1

Op welke wijze heeft Sonos erkent dat er problemen zijn met de Beam? 
Er zijn volgens mij ook zat mensen bij wie het wel werkt. Volgens mij heb jij een Ziggo Next kastje, waar je heel veel ellende met 5.1 dolby over leest en wat met een laatste firmware opgelost leek, maar toch ook weer niet.

 

de 4.19 firmware 'lijkt’ dit te hebben veroorzaakt, voorheen met de 4.18 firmware was dit probleem er niet, tenminste niet met mijn setup. Enige wat ziggo heeft toegevoegd in de Next is een Dolby optie met Lipsync opties. Dus een stapje verder gegaan, en daarmee het probleem van SONOS weer blootgelegd. De  updates van Ziggo worden gepushed silent, dus je kunt nooit meer terug naar de vorige versie van de firmware 4.18 bijvoorbeeld. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat er geen juiste ARC OF CEC protocollen zijn is volgens mij een algemeen bekend probleem, waarbij zaken wel of niet goed werken. Dit kan je dus inderdaad niet alleen bij Sonos neerleggen. Overigens zou dit het dan ook kunnen verklaren dat er ook genoeg gebruikers zijn bij wie het wel goed zou kunnen werken. Het zal dan waarschijnlijk sterk afhankelijk zijn van welk merk tv het signaal afkomt.

Om in dit geval van een “rip off” te spreken gaat wel wat ver. Er is een werkend alternatief en indien dit niet werkt voor jou dan had je het product ook kunnen terugbrengen naar de leverancier omdat deze niet aan je verwachting heeft voldaan. 

Reputatie 7
Badge +3

Wel grappig overigens dat je”de schuld” bij Sonos legt. Lees net nogmaals je bericht en vraag mij oprecht af of de fout ook niet bij Ziggo kan liggen. In 4.18 had je geen probleem en bij 4.19 wel (???). Misschien is er een schoonheidsfoutje in deze update geslopen. 

Badge +1

Wel grappig overigens dat je”de schuld” bij Sonos legt. Lees net nogmaals je bericht en vraag mij oprecht af of de fout ook niet bij Ziggo kan liggen. In 4.18 had je geen probleem en bij 4.19 wel (???). Misschien is er een schoonheidsfoutje in deze update geslopen. 

Wel een beetje bijblijven he :-), lees de andere post voor het hele feuilleton! Daar zit ook een linkje in naar de Ziggo Thread. We zijn er bijna. Sonos heeft inmiddels voldoende klachten ontvangen dat ze een oplossing gaan zoeken met Ziggo.

Hoi Allemaal, 
En met KPN hoop ik