Beantwoord

Beam geeft geen geluid uit de tv

  • 3 April 2019
  • 11 reacties
  • 12080 Bekeken

Ik heb sinds een aantal weken een Beam. Na installatie werkte alles perfect en kon ik gemakkelijk schakelen tussen tv en gewoon muziek afspelen via de app. Daarnaast gaf de Beam automatisch geluid zodra de tv aan ging.
Sinds 2 weken geeft de Beam geen geluid meer als ik de tv aanzet. De enige manier om er geluid uit te krijgen is door de stekker van de tv uit te trekken en opnieuw aan te sluiten, hierna geeft de tv weer geluid vanuit de Beam. Dit is natuurlijk geen ideale situatie op elke x de tv opnieuw te moeten opstarten. Is hier een oplossing voor zodat ik niet elke x deze handeling hoef te verrichten?
icon

Beste antwoord door Tim S 4 April 2019, 09:44

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

ik heb hier ook last van gehad, met meerdere apparaten en hdmi in- en uitpluggen blijkt de gemiddelde smart tv ineens niet meer zo “smart”. Ik had naast de Beam een ziggo next box en een wat oudere multimedia dvd speler aangesloten. Met alles afkoppelen en met alleen de beam aangesloten ben ik weer begonnen met installeren van de tv vanaf fabrieks instellingen en vervolgens de Beam. Geluid werkte vanaf Youtube en Netflix. Als volgende de ziggo next box aangesloten. Dat werkt ook nu. Nu ik mijn hoofd zo vaak achter de tv heb gestoken lijkt mij de hdmi kabel van de dvd speler aan de oude kant dus die heb ik maar even achterwege gelaten. Nu werkt het een paar dagen inmiddels prima.

Gekoppeld aan een sub en een Symfonisk speaker in de open keuken beneden nu overal lekker geluid! 

Ik had dit probleem ook af en toe. Mijn Ziggo Next box leek het probleem te zijn. Na afkoppelen (uit en aan zetten van de TV) werkte de Beam weer. 
 

Sinds gisteren is dit ineens niet meer voldoende. De TV schakelt nu ineens zelf tussen geluid via de TV en de Beam. Dit gaat een tijdje zo door totdat het geluid alleen nog uit de Beam komt. Er zijn geen andere apparaten aangesloten, alleen de Beam. 
 

Iemand een idee waar het aan kan liggen? De Beam en dus ook de HDMI kabel zijn vrij nieuw (paar maanden oud). 

Hallo, 

ik heb hetzelfde probleem : 

Sonos Beam werkte perfect, nu opeens geen geluid meer (dit kwam ook voor bij het vroegere home-cinema systeem van sony dat we hadden).

Ik heb wel recent een chromecast op een HDMI poort van de TV aangesloten, kan het zijn dat dit het probleem is? 

Ik heb de test nog niet kunnen uitvoeren als ik hem er af haal, maar wou al eens polsen of dit al bij iemand duidelijk was dat de chromecast voor problemen kan zorgen? 

Reputatie 5
Badge +3
Dus
Wij hebben een sonos beam gekocht
Wa moet ik nu doen
Hoe installeer ik het tegoei
Ik weet nie of deze instelling goed is
1. Hdmi in de beam
2. En van beam naar tv philips smart 4k
En welke optie moet ik allemaal ingeven via tv voor geluid te verzenden naar mn beamer ?

Mvg Massimo B


Heb je de installatie in de app doorlopen? Dit legt alles uit wat je moet doen en wanneer je geluid zou moeten horen.
Dus
Wij hebben een sonos beam gekocht
Wa moet ik nu doen
Hoe installeer ik het tegoei
Ik weet nie of deze instelling goed is
1. Hdmi in de beam
2. En van beam naar tv philips smart 4k
En welke optie moet ik allemaal ingeven via tv voor geluid te verzenden naar mn beamer ?

Mvg Massimo B
Ja dat kan kloppen, maar ik had alle HDMI poorten geprobeerd incl de optical port, niets werkte, ik heb zelfs mijn tv ge-update omdat misschien dat het probleem kon zijn (las ik ergens anders) maar niet hielp, alleen tv via de app aanklikken.. in beeld krijg ik wel te zien dat het geluid naar de externe speaker gestuurd word, alleen is dat dus niet het geval. Easyplay staat aan, alle HDMI poorten hebben acr (staat bij elke poort ernaast) en bij tv instellingen staat alles zoals het zou moeten. Tenzij het aan mijn tv ligt, maar dat lijkt me sterk.. Philips 43pus7303/12 ofzo uit 2019

hoop dat er misschien een uitgebreid instructie filmpje komt, los van de gene die er nu zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is een tussenoplossing. Normaal gesproken zou bij het aanzetten van de tv het geluid automatisch naar de Beam moeten gaan en dan staat deze ook in de app op tv.
Zelf heb ik een playbase met optische aansluiting, welke automatisch schakelt. Bij hdmi-arc heb je vaker communicatie problemen. De door Tim aangegeven werkwijze is dan vaak het beste. Begin eens met alleen de Sonos aangesloten en gebruik eens een andere hdmi kabel. Vaak lees je ook dat de apparaten van de stroom af moeten alvorens je de hdmi kabel plaatst.
succes.
Na heel lang zwoegen en vloeken ben ik er achter!! Het kan inderdaad kloppen dat je je tv op een bepaalde manier moet instellen, maar jammer genoeg wordt er nergens gezegd dat je IN de sonos app je beam op TV moet zetten!! Dit heeft voor mij in ieder geval geholpen!

Zie foto:

Reputatie 7
Badge +2
Je zou als test, bepaalde HDMI apparatuur kunnen afkoppelen om te zien wanneer de Beam wel en geen geluid zou ontvangen, dan weet je welk toestel de oorzaak is dat de TV "op hol" raakt en niet meer weet wat deze moet doen.
Mocht je dus 99% van de tijd naar het signaal van de Ziggo Horizonbox kijken, dan zou ik adviseren (tijdelijk als test) de DVD speler en Apple TV te ontkoppelen.
Het is een hoger/lager spelletje om te achterhalen wanneer het probleem zich wel en niet voordoet.
Op HDMI 1 zit een Ziggo Horizon aangesloten, HDMI 2 een DVD speler, HDMI 3 = ARC en op HDMI 4 zit een Apple TV. De TV is een Sony KD-55XE8505. Het loskoppelen was ik inmiddels achter gekomen dat dit het geluid weer laat werken, maar als ik het goed begrijp is er dus geen andere oplossing om het TV geluid automatisch te laten werken?
Reputatie 7
Badge +2
Klinkt ernaar dat de TV niet goed overweg gaat met de aangesloten HDMI producten.
Wat zit er nogmeer per HDMI aangesloten op de TV?
Helaas zien we dit probleem zich soms voordoen, waarin de TV uit zetten, HDMI ontkoppelen en opnieuw aansluiten, en de TV weer aanzetten het probleem doet oplossen.
Weet dat dit een probleem met de TV is, en Sonos simpelweg geen geluid te horen krijgt, waarin deze dus ook niks kan laten horen.