Vraag

Beam, 2 ones en een SUB

  • 26 November 2020
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

Hoi,

ik heb op dit moment 2 ONES en een SUB. Voor muziek klinkt dit super in stereo.
Nu wil ik een BEAM aanschaffen voor TV geluid.

Vraag:

kan ik de huidige setup 2x ones + sub zo laten voor muziek en daarnaast
de BEAM eveneens kopppelen met de SUB?

dus als ik muziek luister wil ik alleen de 2 x ones in stereo met SUB horen.

Als ik TV kijk dan alleen de BEAM met de SUB. (de ones hoeven dan niets te doen)

kan dit zo ingesteld worden?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Hoi @mkruisse ,

Nee, dat gaat alleen maar als je ontkoppelt en vervolgens weer koppelt met het door jou gewenste geluidssysteem.
Beidde op het zelfde moment gekoppeld hebben aan zowel de Beam als de twee maal One behoort niet tot de mogelijkheden.
Een Sub erbij dus.:relaxed:

ok das wel jammer dat dit soort opties niet beschikbaar zijn. Kun je wel deze 2 setups onafhankelijk met trueplay instellen? Of dien je dan na elke ontkoppel/koppel ook weer alles opnieuw in te stellen met trueplay?

en als ik de opstelling zo laat staan als nu.

linksvoor een ONE, rechtsvoor een ONE, in het midden voor de TV een BEAM en SUB aan de zijkant. Kun je dit dan zo configureren dat het goed klinkt?

ik wil namelijk de 2 ones niet ergens anders neerzetten in de woonkamer.

nog andere ideeen, suggesties..?

Hoi,

Ik maak gebruik van Surround met de ARC twee maal de One en de Sub.
De stereo beleving door middel van twee maal de Play 5.
Als je niets wil verplaatsen, dan zou ik eerst de Beam Solo beluisteren, wie weet ben je daar tevreden mee.
En anders een keertje een Surround opstelling uitproberen, Je kunt namelijk de twee One's gebruiken voor alleen muziek,
Dan staan ze wel ergens anders, maar het stereo effect blijft wel behouden.

@SimonSonos , bedankt voor de info. Met surround bedoel je dan de BEAM met SUB samen en dan de 2 ONES apart in stereo (aparte ruimte in de sonos app)?

 

toch zou het software matig wel te fiksen zijn lijkt mij. groep1= BEAM + SUB en groep2=ONES +SUB. Enige wat dan niet mag/kan is beide groepen tegelijk gebruiken. Dat scheelt weer ontkoppelen/koppelen en tunen..