Vraag

Atmos effect niet hoorbaar

  • 22 September 2021
  • 2 reacties
  • 152 Bekeken

Badge +1

Misschien hebben jullie hetzelfde:
Mijn Philips TV ondersteunt alleen DD+ compressed Atmos en dit werkt prima met de ARC. In de S2 app staat ook duidelijk dat er Atmos wordt afgepeeld bij een bepaalde film.
Het probleem is dat er geen geluid van bovenaf waarneembaar is. De audio van 5.1 klinkt net zo goed.
Nu heb ik even wat rondgekeken op internet en ik zie op (Amerikaanse) opstelling foto's en video's dat vrijwel alle mensen pal voor de TV zitten op 1,5 tot 2 meter afstand.
Het lijkt mij in de Nederlandse situatie dat de meeste mensen veel verder van hun TV af zitten.
Dus ik heb het vermoeden dat de speakers voor het Atmos effect niet in de juiste hoek staan om de geluidsgolven zo te reflecteren via het plafond dat ze op de juiste plaats terecht komen.
In feite heb je daar aparte speakers voor nodig die je kunt instellen op jouw situatie.
Hoogte instellen in de app heeft geen zin heb ik vastgesteld.

Wat is jullie ervaring?

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Badge +1

@Erooij: uiteraard werk ik met Trueplay

Reputatie 7
Badge +3

Geen ervaring mee, maar wellicht is het handig in deze “discussie” om aan te geven of je TruePlay gebruikt hebt om de Arc af te regelen. Trueplay zou rekening moeten houden met de luisterpositie van de luisteraar.