Vraag

Apple TV 4 remote volume control is not working (anymore)

  • 26 September 2016
  • 6 reacties
  • 570 Bekeken

It used to work, but (I think) after the latest update not anymore: the volume control on the Apple TV 4 remote. I have a playbar which is connected to my Samsung TV. The remote for the Samsung works on the playbar, the playbar receives the signal and controls the tv. The same goes for the remote from my tv-box from my cable operater. And before the update, I was able to control the volume with the remote from my Apple TV 4.

Does anyone have the same problem or does anyone have a solution?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Dit is het Nederlandstalige forum. Als je in het Engels antwoord wilt, kun je beter in het Engelstalige forum schrijven.
He Beynym,
Excuus, kwam daar ook (te laat) achter. Antwoorden mag in beide talen wat mij betreft.
Reputatie 3
Zover ik weet heeft de laatste update niets veranderd aan Playbar of afstandsbedieningen..

Wel kan je maar 1 afstandsbediening tegelijk koppelen aan de Playbar, misschien is dat het?

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe die Apple TV werkt, ik gebruik namelijk Chromecast, dus ik weet niet of die het normale Sonos proces op een of andere manier kan omzeilen. Zijn de batterijen nog goed? 😃

Wel kan je maar 1 afstandsbediening tegelijk koppelen aan de Playbar, misschien is dat het?


Da's apart, aangezien er nu 2 afstandsbedieningen werken met de Playbar. Die van de Samsung TV en die van de Ziggo Horizon Box. Bij opnieuw koppelen van een afstandsbediening staat inderdaad dat er maar 1 kan werken, en dat bij het koppelen de andere afstandsbedieningen niet meer zullen werken.

Batterijen werken nog prima iig, de afstandsbediening van de ATV is opgeladen 🆒
Reputatie 3
Dat is straf, god weet hoe je het voor elkaar hebt gekregen. 😛 Geen idee dan honestly, misschien iemand die wel Apple TV gebruikt.
Heb het opgelost. Het probleem lag niet bij de playbar maar bij de Apple tv. Daar moest ik de tv AB inleren. Op zich wel vreemd, want voorheen werkte dat gewoon automatisch.