Beantwoord

Airplay + beamer + Sonos

  • 25 September 2021
  • 2 reacties
  • 310 Bekeken

Ik heb een aantal sonos speakers waarbij ik airplay kan gebruiken voor het geluid. Echter als ik ook airplay wil gebruiken voor het beeld dan begint hij het geluid via de beamer af te spelen ipv via de sonos. Het lijkt dus niet mogelijk te zijn vanaf macbook/ipad tegelijker tijd airplay te gebruiken voor beeld naar de beamer (zit met hdmi vast aan apple tv) en geluid af te spelen via airplay naar sonos.

 

hoe los ik dit op? dank!

icon

Beste antwoord door 106rallye 25 September 2021, 21:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Niet, denk ik. De beamer is de enige die beeld kan ontvangen, dus daar stuur je beeld heen. Volgens mij kun dan je niet ook nog het geluid naar de Sonossen Airplayen.

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb vergelijkbare opstelling. Opgelost door een hdfury arcana (Googlen) tussen Apple TV en beamer/Sonos te plaatsen. Deze splitst het beeld en geluid. Groot voordeel in mijn situatie is dat ik van Dolby atmos kan genieten via mijn Arc. Maar dit lost ook uw probleem op vermoed ik. Misschien zijn er goedkopere oplossingen, maar voor mij werkt dit perfect. 
Maar dit werkt alleen met bedrade Sonos soundbar want vraagt HDMI kabel naar de bar.