Vraag

Advies voor aanschaf nieuwe sonos set i.c.m. bestaande versterker voor home theater

  • 25 August 2022
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

Hallo,

ik ben nieuw hier op het forum en ook nieuw m.b.t. Sonos. 

Ik heb al jaren een bestaande conventionele HT opstelling.

Ik heb een Onkyo TX-SR607 versterker (niet nieuw, maar voldoet prima), waarop ik de volgende apparaten heb aangesloten:

  • via de port ingang een docking station voor een ipod classic waar al mijn eigen muziek op staat
  • playstation (op dit moment een 4 pro, maar de 5 staat klaar ;-) )
  • chromecast om te kunnen streamen
  •  via de hdmi out is een beamer aangesloten (optoma)
  • 5.1 speaker set (via kabels aangesloten)

Ik wil graag van de kabels af, dus vandaar dat ik bij Sonos uitkom.

 

Ik heb al zaken doorgelezen en bekeken, maar het is me nu niet helemaal duidelijk wat ik allemaal nodig heb om alles goed te laten werken en wat hierin slim/verstandig is.

Ik wil naast spotify ook gebruik kunnen blijven maken van mijn eigen muziek en films kijken/gamen via de beamer, waarbij geluid door de speakers (minimaal 5.1 set) loopt.

Hoop dat ik wat advies kan krijgen van jullie ;-)

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou eens gaan praten in een goede audio winkel. 
Zoals aangegeven kent Sonos geen oplossing voor een 5.1 bestaande uit losse speakers. Je zult altijd een soundbar nodig hebben en ook die zit dan aan kabels verbonden. 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien ben ik te negatief, maar ik vraag mij af of Sonos de juiste oplossing kan bieden. Er zullen best mogelijkheden zijn, maar wanneer ik zie dat je een beamer gebruikt en je van je kabels af wilt dan vraag ik mij af waar je de soundbar wilt plaatsen. Dit is uiteindelijk “het hart” voor je surroundopstelling wanneer je geen kabels meer wilt. Je links- en rechtsvoor speakers zouden komen te vervallen (kent Sonos niet omdat dit in de soundbar zit). Links en rechtsachter zullen beiden stroom nodig hebben en dus kabels.
Sonos kent de Port en de Amp in combi voor een versterker, maar m.i. biedt dat niet de oplossing voor je vraag. Ik begrijp dat je van je bedraadde speakers af wilt.
 

Misschien ben ik te negatief, maar ik vraag mij af of Sonos de juiste oplossing kan bieden. Er zullen best mogelijkheden zijn, maar wanneer ik zie dat je een beamer gebruikt en je van je kabels af wilt dan vraag ik mij af waar je de soundbar wilt plaatsen. Dit is uiteindelijk “het hart” voor je surroundopstelling wanneer je geen kabels meer wilt. Je links- en rechtsvoor speakers zouden komen te vervallen (kent Sonos niet omdat dit in de soundbar zit). Links en rechtsachter zullen beiden stroom nodig hebben en dus kabels.
Sonos kent de Port en de Amp in combi voor een versterker, maar m.i. biedt dat niet de oplossing voor je vraag. Ik begrijp dat je van je bedraadde speakers af wilt.
 

Dank voor je antwoord. 
voor de achterspeakers vind ik het nog acceptabel dat er een stroomkabel nodig is, die kunnen relatief dichtbij in een stopcontact. Het ‘issue’ zit voor mij in de kabels naar de front speakers (links, rechts, center) en nu met name de kabels van de speakers naar de versterker.
 

Ik sta overigens ook open voor alternatieve oplossingen (buiten Sonos)

Reputatie 7

Plus het feit dat je voor een Sonos soundbar HDMI-ARC nodig hebt - dat op de meeste projectoren niet aanwezig is.