Beantwoord

Aanschaf Sonos playbar

  • 20 December 2015
  • 2 reacties
  • 775 Bekeken

Reputatie 2
Ik ben in het bezit van 2 Sonos Play 5 speakers (versie1) en 2 Sonos 1 speakers. Deze staan opgesteld in een dubbele stereo opstelling, dus 2 x Sonos 5 voor als front speakers en 2 x Sonos 1 als rear speakers. Nu wil ik ter aanvulling een Sonos playbar aanschaffen en deze in het midden van de front speakers plaatsen. Nu wordt mij door een verkoper bij BCC verteld dat in deze opstelling de Sonos 5 speakers niet worden aangestuurd en dus worden vervangen door de Playbar. Het gaat hierbij om het afspelen van het geluid via de televisie of decoder. Geluid afkomstig van andere bronnen zoals bijvoorbeeld Spotify en Tunein radio zouden wel via Playbar en de Sonos 5 speakers spelen. Hij wist mij ook nog te vertellen dat bij de nieuwe generatie Sonos 5 speakers dit probleem niet optreedt. Alvorens de Playbar aan te schaffen zou ik graag weten of iemand hier ervaring mee heeft of hier iets zinnigs over kan vertellen. Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Damon77 21 December 2015, 00:57

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 2
Dankjewel Damon 77. Is duidelijk en klopt dus met datgene wat mij is verteld.
Reputatie 3
Badge +2
De Playbar is het enige apparaat van Sonos dat voor Surround (Dolby Digital 5.1) kan zorgen en is in zijn eentje een 3.0 systeem, deze kun je uitbreiden met een Sub (3.1) en/of 2xPlay:1, 2xPlay:3 of 2xPlay:5 2nd Gen (5.1 of 5.0). De Playbar is dus altijd de front (links, mid en rechts) en de twee Play's altijd de rear speakers.
Voor streaming van radio, Spotify etc. geldt voor elk Sonos product dat je ze altijd kunt groeperen met andere Sonos apparaten om ze synchroon af te laten spelen.