Aanmaken surroundpaar veroorzaakt problemen.


Badge

Ik kan al weken geen geluid uit mijn surroundpaar krijgen. Beide Ones zijn niet meer te benaderen.
Ze zijn wel gewoon verbonden met het netwerk (ze hebben een IP-adres). De Beam werkt alleen met de TV via HDMI arc maar niet meer via de Sonos app. 

Ik heb diverse keren de instructies gevolgd voor herstel (stekker eruit/erin etc). 
Dit werkt allemaal niet. 
 

Daarna heb ik de drie apparaten handmatig gereset en weer opnieuw toegevoegd. Ze werken prima. Totdat ik van beide Ones weer een surroundpaar laat maken. De app klapt eruit en ik ben weer terug bij af. De Beam is weer weg en de Ones zijn niet te benaderen. 
Ik heb de Ones gekocht om als surroundpaar werkzaam te zijn. 
 

De overige Sonos apparaten (3) werken prima. 
 

Heeft iemand enig idee wat hier mis gaat?
 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Badge

Bedankt voor de tip. 
Ik denk dat dit inderdaad het probleem is. Mijn linker One zit dichter het dichtst bij de hoofddeco in de meterkast en de andere One en de Beam maken contact met de secundaire Deco op de 1e verdieping. 
 

Ik heb nu een andere oplossing geprobeerd en dat lijkt voor nu te werken. Ik heb een derde Deco van zolder gehaald en deze bij de Beam geplaatst. 
De Beam heb ik vervolgens bedraad aangesloten aan deze secundaire Deco in de hoop dat de Beam zo een Sonosnet opzet. 
Hoewel de instructie is dat je bedraad moet aansluiten op de router of hoofddeco lijkt dit vooralsnog te werken. De Beam het een Sonosnet opgezet. 
We gaan zien hoelang dit goed gaat. 
Als dit niet werkt, neem ik contact op met Sonos (of ik koop een Boost).

 

Bedankt voor de feedback!

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan dus wel degelijk aan je netwerk liggen. Waarschijnlijk wordt er verbinding gemaakt met een andere Deco. Je zou als test deze uit kunnen zetten om te zien wat er dan gebeurt met de surroundset.

Beste optie blijft toch om, direct na het ontstaan van het probleem, een diagnose te maken, nummer noteren en contact opnemen met Sonos. Zij kunnen dan zien wat er mis is gegaan.

Badge

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind dat er toch sprake is van een bug. 
Zodra ik het surroundpaar toevoeg zijn de beide One’s en de Beam direct verdwenen uit de app. Als ik ze reset kan ik ze weer opnieuw toevoegen.
Voor een systeem wat zich profileert als plug and play via wifi vind ik dat toch wel ver gaan. 
 

Maar goed, het is wat het is. Ik zal het er mee moeten doen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is het nadeel van apparatuur welke afhankelijk is van het netwerk. Geen netwerk of thuissituatie is gelijk en dat blijkt toch telkens weer. Sonos kan hier natuurlijk niet echt voor verantwoordelijk gesteld worden. 
Persoonlijk heb ik nog nooit een hapering ondervonden in mijn surroundset. 

Badge

@Ronald22,

 

Nee niet echt. Ik moet dan zeker 15-20m kabel trekken vanuit de meterkast naar de Beam (over de muur en langs een buitendeur). Dat gaat me te ver voor surroundsound. 
Ik had niet verwacht dat dit zo’n probleem zou zijn. 
Ik kijk wel rond op marktplaats voor een boost en laat het eerst als stereopaar werken. 

Het is vooral vervelend dat je weer wat moet aanschaffen. 

Reputatie 7

Moeten is inderdaad iets anders, maar mesh (je spreekt over Deco’s) en Sonos gaat niet altijd goed. Bedraad naar de hoofd Deco is dan inderdaad de oplossing - of een Boost.

Reputatie 5
Badge +3

Dit niet perse noodzakelijk maar het word wel aanbevolen voor een stabielere verbinding. Is er geen enkele mogelijkheid om een kabel naar de Beam te maken?

Badge

Ik heb de oplossing gevonden. Diep verstopt in andere topics ben ik er achter gekomen dat de combinatie surround met wifi alleen kan als er minimaal 1 onderdeel bedraad is met de hoofdeco of router of ik moet een boost gebruiken. 
Bedraad is bij mij gewoon geen optie en weer geld uitgeven voor een boost is voor mij wel een beetje de druppel. 
Ik ga zoeken naar alternatieven en ga stap voor stap afscheid nemen van Sonos. 
 

Reputatie 7

Tijd om eens te bellen met Sonos. Waarom heb je overigens One’s gekocht en geen One SL’s? Het verschil is de microfoon - die je in een surroundopstelling niet gebruikt.

Badge

Ja. Op alle apparaten heb ik wifi aanstaan. Ik probeer er nu een 4e keer surroundspeakers van te maken. 
De vorige keer knalde de app er uit. Nu probeer ik via de app van een iPad. Daar zie ik nu al een uur de afbeelding staan met de tekst: “ Surroundspeakers worden toegevoegd. Dit kan even duren.”

 

Dus daar lijkt al iets mis te gaan.
 

Reputatie 7
Badge +3

Is de Beam bedraad aangesloten met je netwerk? Indien ja dan moet toch de WiFi aanstaan van je Beam anders kan die de surrounds niet aansturen.

Badge

Het lijkt een beetje op het probleem in dit topic:


Aanvulling:

Alle apparaten maken verbinding via wifi (WM1)

De Ones staan op ongeveer 4 meter vanaf de Beams.

De Ones maken verbinding via de DecoM4 via de meterkast en de Beam via een DecoM4 op de eerste verdieping.