Vraag

5.1 verbinden met midi controller

  • 21 December 2015
  • 5 reacties
  • 608 Bekeken

k wil mijn midi controller graag aansluiten op mijn 5.1 systeem om te draaien , zonder dat dit vertraging oplevert.

Nou heb ik mijzelf een beetje in zitten lezen en kwam tot de conclusie dat dit gedaan kan worden doormiddel van een connect aan te schaffen en de 5.1 toe te voegen aan dezelfde groep. Echter zit er dan wel 70ms vertraging in, wat uiteraard uit den boze is tijdens het draaien. Ook las ik dat er een optie is om een digital naar stereo audio converter tussen de optische kabel van de playbar en de midi controller te plaatsen. Geeft deze optie ook vertraging of zou dit zonder vertraging moeten werken?

Of is er een betere optie?

Aansluitingen op de midi controller zijn RCA en TRS.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Waar lees je dat er vertraging zou ontstaan? In dit artikel van Sonos zelf staat uitgelegd hoe je de Connect aan je 5.1 systeem toevoegt, maar er staat niets over vertraging.

https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2248/kw/connect:amp/session/L3RpbWUvMTQxMDg5NTA4MS9zaWQvX2ZvWGR6Mm0%3D
Op het engelse forum!
https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/how-to-connect-a-dj-controller-to-sonosnet-6350296
Reputatie 5
Badge +2
k wil mijn midi controller graag aansluiten op mijn 5.1 systeem om te draaien , zonder dat dit vertraging oplevert.

Nou heb ik mijzelf een beetje in zitten lezen en kwam tot de conclusie dat dit gedaan kan worden doormiddel van een connect aan te schaffen en de 5.1 toe te voegen aan dezelfde groep. Echter zit er dan wel 70ms vertraging in, wat uiteraard uit den boze is tijdens het draaien. Ook las ik dat er een optie is om een digital naar stereo audio converter tussen de optische kabel van de playbar en de midi controller te plaatsen. Geeft deze optie ook vertraging of zou dit zonder vertraging moeten werken?

Of is er een betere optie?

Aansluitingen op de midi controller zijn RCA en TRS.


Wij kunnen helaas niet garanderen dat dit zonder vertraging zal gaan werken, zit er een omvormer tussen de PLAYBAR en de midi controller of beschikt de midi controller over een omvormer? De vertraging zit hem vaak in de compressie en omvorming van stereo signaal naar dolby digital 5.1 signaal. Hieraan kunnen wij helaas niet veel aan doen. Enige manier om erachter te komen of het probleemloos zal gaan werken is om het te testen.
De omvormer zal apart gekocht worden, deze zit niet in de midi controller!
Reputatie 5
Badge +2
De omvormer zal apart gekocht worden, deze zit niet in de midi controller!

Het kan dan wel voorkomen dat er enige vertraging is, dit heeft dan te maken met het omvormen van het signaal. Maar om er zeker van te zijn, moet het getest worden.