2x Play:5 of Soundbar

  • 17 September 2014
  • 9 reacties
  • 2915 Bekeken

Reputatie 2
Hallo,

Ik wil binnenkort Sonos apparatuur aanschaffen. Ik zat te denken om 2x Play:5 of de Soundsbar aan te schaffen. En daarbij de Sub en achter 2x Play:3

Waar doe ik verstandig aan, Play:5 of Soundbar?

Ik hoor graag jullie ervaringen 🙂

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 2
Ik zou gaan luisteren. Meestal toch een persoonlijke smaak.
Voor bij een tv doet een soundbar het erg goed. Misschien voor achter twee play1. Zijn kleiner, vallen minder op. Tevens heeft cavus mooie statieven hiervoor om ze op te zetten.

Succes,

Marcel
Badge
Zou de Playbar nemen... maar is mijn idee.
Hier de Playbar onder de TV, 2 x Play1 achter de zetels, op de voeten van Flexson en SUB naast de zetel achter.
Is dus een volledig sound systeem, maar bij muziek kan je de PLAY1 ook op volledig muziek zetten...
(gaat automatisch, is een instelling)
Kan je verzekeren, geeft meer dan voldoende in een woonkamer/salon van 44m2 :rolleyes:

Ook nog een Play3 in de keuken 😉
Reputatie 2
Bedankt voor jullie reacties!

Wat ik me nog even afvroeg, hoeveel speakers kun je maximaal in 1 ruimte zetten?

Ik hoor vaak een samenstelling zoals jullie ook vertellen eigenlijk, Playbar, sub, 2x Play:1.

Kun je daar bijvoorbeeld ook nog 2x Play:5 aan toevoegen? Of een extra sub? (Hoe gek kan je het maken?).
Je kunt het zo gek maken als je zelf wil! Je kunt elk sonos component aan een kamer toewijzen zodat ze een groepje vormen, maar in de app kun je die groepjes gaan samenvoegen. Dus opzich kun je alles vlot voordurend veranderen. De sub moet je wel aan de bar of play koppelen.

Als je in je opstelling al een sub hebt zou ik niet gaan voor een extra sub. Eentje volstaat! Bij mij staat die maar op halve kracht wat ruim genoeg is.
Reputatie 2
Je kunt het zo gek maken als je zelf wil! Je kunt elk sonos component aan een kamer toewijzen zodat ze een groepje vormen, maar in de app kun je die groepjes gaan samenvoegen. Dus opzich kun je alles vlot voordurend veranderen. De sub moet je wel aan de bar of play koppelen.

Als je in je opstelling al een sub hebt zou ik niet gaan voor een extra sub. Eentje volstaat! Bij mij staat die maar op halve kracht wat ruim genoeg is.



Ik word wel nieuwsschierig naar die SUB.. Is dit echt zo krachtig :D

Ik heb wel begrepen dat je een 5.1 opstelling moet hebben voor tv (films enz). Maar voor muziek kan je blijkbaar 32 apparaten maximaal ophangen. Nou zal ik nooit aan de 32 apparaten komen dus moet dat wel goedkomen.

Ik twijfel wel nog eigenlijk. Ik wil de speakers gaan gebruiken voor films maar ook muziek en het moet wel beetje hard kunnen. Me pa heeft alleen een playbar en ik vindt de maximale volume wat daaruit komt wel zacht. Nou zal dat wel beter worden met een SUB erbij denk ik maar toch...
Ik weet niet wat je van plan bent maar bij mij staan de playbar en 2xPlay3 i.c.m. sub en dat speelt meer dan krachtig genoeg in eem ruimte van 60m2. Voor mij kwam het er voornamelijk op aan om het geluid gelijkmatig te verdelen in de hele ruimte, zonder dat het ergens te luid of te zacht klinkt. Door de luidsprekers goed te positioneren is dit heel goed gelukt :-)
Je zal verbaast zijn van de kracht die Sonosspeakers voortbrengen. De Playbar is niet zomaar een Soundbar hoor.
Succes.
Badge
Ik ben ook verkocht door de mogelijkheden van Sonos die ik heb gezien bij mijn schoonouders. Ik wil in mijn werk/hobby kamer ook Sonos gaan plaatsen. Ben een groot liefhebber van Trance/EDM en twijfel over het volgende.

2x Play:1 met in de toekomst een SUB
2x Play:5 met in de toekomst een SUB

De kamer is ongeveer 15m2. Is de 5 dan overkill. Play:1 is voordeliger maar wil geen spijt krijgen.
Reputatie 2
Ik heb 2 play 1's en de set net uitgebreid met een Playbar. De Playbar komt aan het bedraade netwerk. Heb ik nu wel of geen bridge nodig om de Play 1's in een surround opstelling te gebruiken ?
Reputatie 4
Badge +3
Heb ik nu wel of geen bridge nodig om de Play 1's in een surround opstelling te gebruiken ?

Je hebt niet per se een Bridge nodig. Het gaat erom dat een willekeurige Sonos-component bedraad is aangesloten op je netwerk. Dat kan een Bridge zijn, maar ook willekeurig welke andere Sonos-component.