2x Play 5 inwisselen voor Beam?

  • 10 September 2018
  • 5 reacties
  • 740 Bekeken

Hallo,

Momenteel heb ik 2 Play 5 (gen2) naast mijn tv staan. Aangesloten op de TV, maar daarnaast ook voor het luisteren van muziek.
Nu is het stereo paar Play 5 een overkill voor mijn woonkamer. Volume staat nooit hoger als 10%-15%.

Ik zit eraan te denken om mijn Play 5 setje te verkopen en vervolgens een Beam aan te schaffen. Qua muziekbeleving zal ik er dan op achteruit gaan, maar qua tv surround op vooruit. Eventueel gekoppeld met een duo Play 1's die ik nu verspreid door het huis heb staan.

Ik weet echter niet waar ik goed aan doe. En zou graag tips willen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
jeetje lastige keuze.
Waar ligt het zwaarste belang/argument
Ben je een filmkijker dan zou de Beam met de bestaande Play's een prima keuze zijn.
Muziek technisch ga je wel fors inleveren.
Zeker als je geen SUB hebt.
De Play 5 heeft best veel bas in huis, dat ga je niet opvangen met de Beam.
Persoonlijk zou ik dan investeren in een SUB als je overgaat naar de Beam

Oja en dedicated surround 5.1 ga je alleen maar krijgen als je ook een SUB aanschaft...
Dank voor je reactie.

Vind het zelf ook lastig. Muziek luisteren staat voor mij op nummer 1. Dus is het de vraag of ik mijn Play:5's inwissel voor een Beam en Sub. Zit je met die combinatie vrij gelijkwaardig aan een stereopaar Play:5? Of lever je qua muziek dan alsnog in?
Reputatie 5
Badge +3
Je zal het merken aan het stereo beeld.
Play5 kunnen uit elkaar gezet worden.
De Beam is en blijft 1 kast waar "stereo" uit komt.
Hoi, ik weet niet of het nog opportuun is maar ik heb een beam en sub en ik vind het geluid (muziek) top. Beam is stereo en geeft echt wel een ruimtelijk geluid. De sub kan echt een flinke bak bas geven als je wilt, volgens mij kunnen de 5’s daar wat dat betreft niet tegen op. Ik ga overigens ook een 5 kopen voor in de keuken.
Reputatie 5
Badge +3
Hi Carpe Diem, wat ik je kan aanraden is om via onze site een Beam aan te schaffen. Je hebt dan namelijk recht op ons '100 dagen niet goed, geld terug' beleid:

https://www.sonos.com/nl-nl/return-policy

Je zou dan een Beam kunnen testen met je Play1's. Als dit bevalt kan je de P5's verkopen en anders de Beam terugsturen en je geld terugkrijgen.

Terugsturen kan niet als je de Beam bij een andere webshop/winkel aanschaft.