Skip to main content

Hallo

is het mogelijk om een platenspeler aan te sluiten op een aparte voorversterker en deze voorversterker vervolgens op de Sonos port aan te sluiten. 

Hallo tattoofreak13,

Een platenspeler aansluiten op de Port is mogelijk. Een RIAA/phono-voorversterker is daarbij nodig.

Er zijn ook platenspelers waarbij deze voorversterker reeds is ingebouwd. 

Beste ,

Ik heb slechte ervaringen met een voorversterker. Mijn platenspeler is aangesloten op een Sonos Connect.

Je moet wel de parameters veranderen en het ingangsniveau van 0 op 10 zetten

Dit heb ik al uitgelegd in één van mijn vorige reacties .

Veel succes,

Joseph

Zoals Talkien hierboven al meldde: een platenspeler aansluiten op de Port is mogelijk en in de praktijk niet moeilijk.

Je hebt een RIAA/phono-voorversterker nodig, maar ook dat hoeft niet moeilijk of kostbaar te zijn. Ik kocht bij Bax Music een DAP Pre 101 voorversterker voor ongeveer 35 euro. Functioneert prima en geeft een gaaf geluid.

Beste ,

Ik heb slechte ervaringen met een voorversterker. Mijn platenspeler is aangesloten op een Sonos Connect.

Je moet wel de parameters veranderen en het ingangsniveau van 0 op 10 zetten

Dit heb ik al uitgelegd in één van mijn vorige reacties .

Veel succes,

Joseph

Mia… die discussie hebben we al eens gevoerd. Feit dat je het ingangniveau op 10 moet zetten geeft al aan dat je signaal veel te zwak is zonder voorversterking. Misschien heb je een slechte voorversterker gehad. Beide, Amp en Connect, hebben voorversterking nodig. 

https://support.sonos.com/nl-nl/article/listen-to-your-turntable-on-sonos

Ik gebruik zelf een Schiit Mani 2, externe voorversterker. Klinkt stukken beter dan de ingebakken voorversterker van mijn draaitafel. 

Perfect , Als het maar werkt. Bij mij werkt het perfect zonder voorversterker. 

Perfect , Als het maar werkt. Bij mij werkt het perfect zonder voorversterker. 

Ja maar bij KarlV werkte het niet zonder voorversterker. Dat het bij jou perfect werkt is mooi maar dat is niet wat Sonos.adviseert. Ik heb er dan ook een beetje moeite mee dat je jou oplossing adviseert aan anderen want zo zou het niet (goed) moeten werken en zo werkt het ook niet goed in de praktijk. Misschien heb je een platenspeler met een line out (dus met ingebakken voorversterker). Welk type platenspeler heb je? 

Deze discussie wordt minder relevant als we kijken naar de oorspronkelijke vraag van Tattoofreak13. Die kan zonder voorbehoud bevestigend worden beantwoord. Je kunt een platenspeler aansluiten op een aparte voorversterker en deze voorversterker vervolgens op de Sonos Port aansluiten. Als je in de Sonos app vervolgens kiest voor lijningang, dan kun je fijn je platen afspelen op je Sonos speakers.

De vraag of het ook zonder voorversterker kan via Amp of Connect hoort hier niet thuis, volgens mij.

Ik wou gewoon zeggen dat het bij mij niet werkte met een voorversterker. Ik heb hem terug moeten verwijderen. 

Maar ieder zijn ding , als het werkt is het goed.

De vraag of het ook zonder voorversterker kan via Amp of Connect hoort hier niet thuis, volgens mij.

Tuurlijk wel. Zijn wel zaken die men zich af zou kunnen vragen en als iets off-topic is (zoals nu) dan grijpen de moderatoren wel in. Of ben jij dat? 😅

Reageer